Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: ۷۰ تن ماهی گوشتی و ۷۵۰ هزار بچه ماهی آلوده استخرهای پرورشی سد وشمگیر شهرستان آق‌قلا تلف شدند که این موضوع در دست بررسی است. ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمود سقلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع تلف شدن بچه ماهیان در سدوشمگیر اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آب مطمئن و قابل دسترس در قبال برقراری امنیت غذایی و به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور و استان تدابیر متولیان صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند در قبال خطراتی این‌چنینی موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع تلف شدن 70 تن ماهی گوشتی و 750 هزار بچه ماهی آلوده استخرهای پرورشی سد وشمگیر، اظهار داشت: از ماهیان گوشتی و بچه ماهیان تلف شده نمونه‌برداری شد و به اداره دامپزشکی شهرستان آق‌قلا ارسال شد که به زودی نتایج این نمونه‌برداری‌ها اعلام خواهد شد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان تصریح کرد: از همه پرورش‌دهندگان تقاضا داریم با مدیریت تولید و ریسک و به منظور افزایش بهره‌وری مزارع خود، نسبت به بیمه کردن محصولات تولیدی اقدام لازم را انجام دهند تا در چنین مواقعی شاهد کاهش ضرر و زیان باشند.

سقلی با ابراز اطمینان به همشهریان جهت مصرف ماهی اظهار کرد: همشهریان اطمینان داشته باشند که همه ماهیان آلوده معدوم شده و دامپزشکی اجازه ورود یک ماهی مرده و یا حتی کم حال و فروش ماهی با پودر یخ را به فروشندگان نداده است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از آب استخرها خاطر نشان کرد: از همه استخرهایی که تلفات ماهی در آنها رخ داده، نمونه‌برداری آب انجام شده و نمونه‌ها برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال شده است.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گفت: پرورش ماهیان گرمابی در مخازن شماره های یک، 2 و 3 و در استخرهای A و B سد وشمگیر انجام می‌شود که براساس پروانه بهره‌برداری از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی جمع مساحت مفید آن 870 هکتار و ظرفیت اسمی آن 1740 تن ثبت شده است.

سقلی گفت: حدود 750 هزار قطعه بچه ماهی و 70 تن ماهی در 13 استخر حوزه آب‌بندان پایین دست سد وشمگیر شهر انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا تلف شده‌اند که علت این حادثه از سوی کارشناسان دامپزشکی استان در دست بررسی است.

انتهای پیام/

R41471/P1486/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۴۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید پاشازاده، در جلسه‌ای که با حضور عوامل بخش آزمایشگاه امور آب و فاضلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه پیک مصرف آب در فصول گرم سال قرار گرفته‌ایم، لازم است نظارت و مدیریت دقیق برای کنترل بهداشت آب، آزمایش و نمونه‌برداری از چاه‌های آب انجام شود.    وی با تاکید بر اینکه تمامی چاه‌های آب باید از استاندارد لازم برخوردار باشند، افزود: با تلاش و کنترل‌های مستمر، باید آب شرب سالم و بهداشتی را در دورترین و نزدیک نقاط شهری و روستایی به دست مشترکان برسانیم.    پاشازاده به فرارسیدن فصل گرما و خطر انتقال بیماری در تابستان اشاره و عنوان کرد: کیفیت آب خط قرمز مجموعه آب و فاضلاب است و از این رو نباید در زمینه کنترل کیفی آب شرب با جدیدت پیگیری و با نمونه برداری صحیح از خطا‌های آزمایش آب جلوگیری شود.    در ادامه این جلسه عوامل مجموعه آزمایشگاهی امور آب و فاضلاب ارومیه، مشکلات و دغدغه‌های مربوط در این حوزه را مطرح و بر رفع آنها تاکید شد.

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است