Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@02:43:55 GMT

ترک خوردن دیوار مسجد جامع قدیمی گلپایگان

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۰۳۷۹

استان‌ها > اصفهان - ایسنا نوشت:مسجد جامع تاریخی گلپایگان که از زمان سلجوقیان تاکنون با اقتدار ایستادگی کرده بود چندی قبل قسمتی از دیوار آن تِرک خورده و کج شده است.

مصطفی قانونی در خصوص ترک های یکی از اضلاع دیوار مسجد جامع گلپایگان، اظهار کرد: یکی از دیوار های مسجد جامع که مجاور مغازه های غیر مجاز ساخته شده‌اند، ترک خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پی های اصلی دیواره های مسجد برروی خاک است و براثر حرکت خاک این دیوار ترک خورده است. ضمن اینکه تخریب مغازه های قدیمی مسجد جامع سبب شده که به این قسمت از دیوار قدری آسیب وارد شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگ صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت:حرف ما همیشه این بوده که هرگونه ساخت و سازی در کنار بناهای تاریخی آسیب جدی به آثار تاریخی وارد می کند.

قانونی دررابطه با مرمت دیوار ترک خورده مسجد جامع، خاطرنشان کرد: این پروژه در قالب پروژه های مرمتی که به تایید استان هم رسیده به شیوه چیدن سنگ به صورت پیوندی در حال ترمیم و مرمت است.

 

46

 

کلید واژه‌ها : سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - میراث فرهنگی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت

فرزانه کوشا   اظهار کرد: وزش باد شدید امروز در زاهدان موجب شد یک دیوار بر روی تعداد هفت نفر از همشهریان زاهدانی سقوط کند.

وی ادامه داد: این افراد توسط خانواده به بیمارستان منتقل شدند که پس از معاینات و اقدامات درمانی یک نفر فوت، یک نفر ترخیص و پنج نفر در اورژانس بستری شدند.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان گفت: به دنبال فروریختن دیوار به دلیل وزش باد، مریم براهویی ۱۳ ساله بدون علائم حیاتی به بیمارستان منتقل و با وجود cpr متاسفانه فوت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • دیوار و شیپور بی مسکن می‌شوند؟
  • توفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • ۱۱ مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان