Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هرگونه محصول غذایی فاقد آرم و پروانه بهداشتی موجود در مغازه‌ها قاچاق بوده و مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست.

کیانوش جهانپور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص تقلبی بودن کالا‌های غذایی قاچاق گفت: همه کالا‌های غذایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، تقلبی بوده و این محصولات به هیچ عنوان مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که محصولات وارداتی موجود در سطح کشور دارای مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو، و آرم سازمان و شماره پروانه بهداشتی معتبر بوده و از مبادی رسمی وارد کشور شده اند؛ بنابراین کنترل‌های لازم بهداشتی روی آن‌ها انجام شده و از جانب این سازمان مورد تائید قرار می‌گیرند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از عرضه وسیع و ممانعت از مصرف مواد غذایی و آشامیدنی قاچاق و غیر مجاز در کشور، ماده ۴۳ بخش بهداشت و درمان قانون تعزیرات حکومتی تبیین شده است که بر اساس آن، اسامی مواد خوراکی غیر بهداشتی اعلام شده تا در صورت مشاهده اقلام مذکور در سطح عرضه، با شماره تلفن ۶۶۴۰۵۵۶۹-۰۲۱ روابط عمومی سازمان غذا و دارو را مطلع و از مصرف این مواد خوراکی ممانعت شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: آخرین لیست اسامی محصولات غیر مجاز در سطح عرضه بدین شرح است.
خرما کنجدی با مغز گردو با نام تجاری ماه‌دونه ـ. لواشک با نام تجاری پاک‌گل ـ. لواشک لوله‌ای توماج ـ. آلوچه ارمغان ـ. لواشک گل‌پسر ـ. خشکبار و بسته‌بندی ترشک و آلوچه با نام تجاری دردانه ـ. پودر زعفران بسته‌بندی شده قائنات ـ. آلوچه و لواشک دو سیب ـ. ذرت واحد تولیدی بوستان‌دانه غرب ـ. آب‌نبات ANGRY BIRD SPACE ـ. اسنک هندی تایلندی ـ. ذرت چینی ـ. گندم برنجک با نام تجاری پایتخت پویا ـ. همبرگر ۸۰ درصد برندبرگر ـ. لواشک الناز ـ. محصولات خشکبار بسته‌بندی شده با نام تجاری شهدین ـ آلوچه میوه‌ای زیبا ـ. زردچوبه با نام تجاری غریبی ـ. لواشک میوه‌ای کاکلی - آلوچه نوشابه‌ای فرحزاد ـ. لواشک النگ دولنگ ـ. لواشک شرکت تولیدی سحرآمیز ـ. لواشک میوه‌ای بیردانا ـ. آلوچه به‌ترش ـ. لواشک شهریار ـ. سرکه سیب گل‌بو ـ. آلوچه‌ای میوه‌ای با نام ترشیلا ـ. لواشک به‌ترش ـ. سالاد فصل ترنم ـ آلوچه فرآوری‌شده و زردآلو با نام تجاری آذرگل ـ. آلوچه و لواشک پارمیس ـ. آلوچه کوهساران با نام تجاری دلتا ـ. لواشک سیتک ـ. لوبیا سفید با نام تجاری حبوبات سپهر ـ. عرقیات گیاهی شفاقطره ـ. گلاب و عرقیات گیاهی نسیم.

همچنین در این اطلاعیه نام برخی از شرکت‌های تولیدکننده عرقیات و محصولات گیاهی نیز به چشم می‌خورد که نام این محصولات بدین شرح است.
عصاره گیاهی زعفران با نام تجاری سراج و معراج ـ. عصاره گیاهی زعفران آترینا ـ. گلاب و عرقیات گل‌افروز کاشان ـ. آب زرشک و آب انار شانار ـ. نمک دریا با نام تجاری سعادت ـ‌گلاب و عرقیات روناس کاشان ـ. نمک واد ـ. قهوه سبز، انواع ادویه، آرد برنج، سبزی خشک، انواع حبوبات، نشاسته و چای ترش با نام تجاری محصولات خوزستان ـ. زردچوبه اعلای هندی با نام تجاری زرین ـ. طعم‌دهند‌ه‌های کباب و جوجه کباب با نام تجاری کامناب ۲۳۲ ـ. زردچوبه سی‌گل ـ. آلوچه دردانه و ساحل ـ. زعفران برلیان ـ. آلوچه و لواشک با نام تجاری دلپسند و ترشک طلایی ـ. عسل تولیدشده در شرکت سائین سبلان ـ. عرقیات گیاهی عطارکده ـ. عرقیات گیاهی یزدی ـ. شربت میوه‌ای وینتو ـ. نوشیدنی میوه‌ای.MOGOMOGO ـ. عرق گیاهی با نام تجاری اسکندری ـ نمک با نام تجاری آشپزخانه.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه