Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تحمیل پرداخت هزینه‌های گزاف به اولیاء دانش آموزان در سطح مدارس، به‌هیچ عنوان در شأن نظام تعلیم و تربیت کشور ما نیست. ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ استانها گیلان نظرات

اسدالله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: در حال حاضر به علت کمبود اعتبارات، بسیاری از مدارس در سطح کشور جهت اداره کردن خود با شرایط سختی مواجه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحمیل کردن پرداخت هزینه‌های گزاف مدارس به اولیاء دانش آموزان در شأن نظام تعلیم و تربیت کشور نبوده و این شیوه غلط در مدیریت فضاهای آموزشی باید تغییر کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آموزش و پرورش خانواده بسیار بزرگی است و برای اداره کردن آن نیاز به تخصیص و جذب به موقع اعتبارات است بنابراین هرگونه کمبود و تاخیر در تامین بودجه مورد نیاز قطعاً اختلال و تاثیرات منفی در روند اجرای کار آن ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: وزارت آموزش و پرورش هر ساله مبلغی را تحت عنوان سرانه دانش آموزی به تمامی مدارس کشور پرداخت می‌کند تا مدارس بدین وسیله بتوانند نسبت به پرداخت هزینه‌های جانبی خود مانند آب، برق، تلفن، گاز و تهیه ملزومات مورد نیاز اقدام کنند.

عباسی خاطرنشان کرد: آنچه که در سال‌های اخیر به دلیل کاهش یافتن سرانه‌های دانش آموزی و عدم پرداخت به موقع این مبالغ ناچیز به مدارس اتفاق افتاد این است که بسیاری از مدارس در سطح کشور نتوانند برای ادای دین خود جهت پرداخت هزینه‌های جاری به موقع اقدام کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: با پرداخت نشدن سرانه‌ها برخی از مدارس کشور به علت زیاد شدن بدهی های خود حتی در معرض و تهدید قطع شدن امکانات لازمه همچون آب، برق و گاز قرار گرفتند و با وجود تمام این مشکلات تاکنون به سختی خود را اداره کرده‌اند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: پیشنهادات متعددی برای یافتن راه حلی مناسب جهت رفع این مشکل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شده و بحث رایگان کردن مصرف انرژی در مدارس از جمله این موارد است که البته تاکنون اظهارنظرهای مختلفی را نیز به همراه داشته است.

وی به هزینه‌های سنگینی که این طرح به دولت تحمیل می‌کند اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این که  میزان مصرف حامل‌های انرژی در بسیاری از مدارس واقع در مراکز استان ها و شهرها بسیار بالا است امکان دارد دیگر رعایت و صرفه جویی لازم در مصرف انرژی به خوبی انجام نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پرداخت به موقع سرانه آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سرانه دانش آموزشی به مقدار معین و در زمان مشخصی پرداخت شود در نتیجه مدارس نیز می‌توانند با استفاده بهینه انرژی و صرفه جویی لازم در نحوه مصرف به نحو بهتری خود را اداره کنند.

عباسی از کوتاهی وزارت آموزش و پرورش و تاخیر در پرداخت سرانه آموزشی انتقاد کرد و بیان داشت: مدیران مدارس برای تهیه لوازم و ملزومات خود نیاز جدی به یک حساب تنخواه دارند تا با اعتباری که در این حساب برایشان لحاظ می شود بتوانند نسبت به مدیریت فضای آموزشی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به هزینه‌هایی زیادی که هر ساله از طرف مدارس به والدین دانش آموزان تحمیل می شود اشاره کرد و افزود: اگر وزارت آموزش و پرورش بنا به دلایلی به موقع نسبت به پرداخت سرانه‌ها اقدام کند مدیران مدارس نیز دیگر ناچار به تامین بودجه از اولیاء و یا حتی حساب شخصی خود نیستند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ابراز داشت: رایگان کردن هزینه‌هایی مانند آب، برق، گاز نه تنها راه حل مناسبی برای خروج از مشکلاتی که آموزش و پرورش با آن مواجه بوده نیست بلکه با این تصمیم علاوه بر امکان اسراف مصرف انرژی در برخی از مدارس هزینه‌های گزافی نیز به دولت تحمیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امکان سنجی، نیازسنجی و آمایش سرزمینی در سطح کشور از جمله موارد مهمی است که وزارت آموزش و پرورش قبل از تخصیص سرانه‌های دانش آموزی به مدارس کشور جهت برآورد صحیح مصارف و هزینه‌ها باید توجه خاصی به آن‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان

در این مراسم از مدیران کل و معاونان سابق اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: افتخارات امروز نظام تعلیم و تربیت استان در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است.

سعادتی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت پیامبران است بر توجه به مفهوم استاد و شاگردی در آموزش و پرورش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

وی تحول و موفقیت آموزش و پرورش را در گرو مشارکت همگانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در کانون توجه همه نخبگان، مسئولان و نهاد‌های عمومی و دولتی است و این مجموعه بدون جلب مشارکت آحاد جامعه موفق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران