Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: بر اساس تفاهم‌های صورت گرفته با نهادهای مربوطه، بخش عمده‌ای از دانشجویان بازداشتی در وقایع اخیر تا هفته آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش ايرنا، مجید سرسنگی با بيان اين مطلب اظهار داشت: در راستای پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر، صبح شنبه جلسه‌ای با حضور برخی مراجع تصمیم‌گیر کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مباحث ارزشمندی در این جلسه مطرح و معلوم شد که نگاه ویژه‌ای به بحث دانشجویان بازداشتی اخیر وجود دارد، هر چند که از قبل هم وعده‌های همکاری داده شده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: اکنون نزدیک فصل امتحانات دانشگاه‌های کشور هستیم و بر همین اساس نیز وعده همکاری‌های گسترده برای آزادی دانشجویان داده شده است.

وی ادامه داد: البته طی یک هفته گذشته نیز بخش قابل توجهی از دانشجویان بازداشتی وقایع اخیر، آزاد شدند.

سرسنگی تصریح کرد: آمارهای پراکنده‌ای از آزادی دانشجویان بازداشتی وجود دارد اما در دانشگاه تهران 8 نفر و در دانشگاه علامه طباطبائی 15 نفر طی هفته گذشته آزاد شده‌اند.

وی یادآور شد: آمار دقیقی در مورد تعداد دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر وجود ندارد و این اطلاعات از طریق همکلاسی‌ها و یا هم خوابگاهی‌ها و یا خانواده‌های دانشجویان ارائه می‌شود که بیشتر گمانه‌زنی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به ايرنا گفت: دانشجویانی که روزهای اخیر در بیرون از مراکز علمی کشور بازداشت شده‌اند، تحت پیگرد کمیته انضباطی دانشگاه‌ها قرار نخواهند گرفت.

غلامرضا غفاری افزود: وزیر علوم و معاونان این وزارتخانه، پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشت شده مرتبط با وقایع اخیر هستند و بر همین اساس نیز تاکنون جلساتی را با افرادی که می‌توانند به این مسایل ورود پیدا کنند، برگزار شده تا گشایشی حاصل شود.

به گفته وی، انتشار اسامی دانشجویان بازداشت شده از جانب وزارت علوم صحت ندارد و اغلب گمانه‌زنی‌هایی است که برخی افراد به آن می‌پردازند.

غفاری تصریح کرد: مدیران دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستند البته برخی از نهادها هم فرصتی می‌خواهند تا تمامی جریانات اخیر روشن و شفاف شود.

طی چند روز اخیر عده‌ای با سوءاستفاده از فرصت طرح مطالبات اقتصادی، اقدام به ایجاد آشوب و ناآرامی خیابانی کردند که حرکت آنها با واکنش مردمی و برخورد هوشمندانانه نظام جمهوری اسلامی مهار شد.

در همین زمینه: کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران تشکیل شد غفاری: آمار نداریم اما پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستیم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت اورونوف برای همراهی پرسپوليس
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • تصاویر حال خوب‌کُن، پس از بارش‌های اخیرِ تهران
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران