Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@18:05:06 GMT

مرز سودان با اریتره بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۷۸۰۸

مرز سودان با اریتره بسته شد

یک هفته پس از آنکه عمر البشیر، رئیس جمهور سودان در دو منطقه "کَسلا" و "کُردفان شمالی" به مدت ۶ ماه حالت فوق العاده اعلام کرد، این کشور مرز خود با اریتره را بست.

ایران آنلاین /به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس خبری دولتی سودان (سونا) خبر بسته شدن مرز سودان با اریتره را منتشر کرد اما به دلایل بسته شدن این مرز اشاره ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می رسد، دستور رئیس جمهور سودان برای تمدید وضعیت فوق العاده و بستن مرز اریتره در راستای ادامه عملیات مبارزه با قاچاقچیان در دارفور و نیل آبی است که اجرای آن از ماه اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شده است.

بر اساس گزارش سونا؛ آدام گِما آدام، فرماندار کسلا با اعلام وضع فوق العاده ۶ ماهه، دستور بسته شدن همه گذرگاه‌های مرزی با کشور اریتره را صادر کرد. سه ساکن شهر کسلا نیز به رویترز گفتند، سربازان دولتی در نزدیکی مرز مستقر شده‌اند. سخنگوی نظامیان تاکنون درباره این آرایش نظامی اظهار نظر نکرده است.

سودان همچنین روز گذشته سفیر خود در قاهره را برای پاره‌ای رایزنی‌ها به خارطوم فراخواند. گفته می‌شود این اقدام در راستای اختلافات دو کشور بر سر آب رود نیل و درگیری‌های مرزی صورت گرفته است./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکریم و تمجید فوق‌العاده از هواداران پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، عبدالکریم حسن، کاپیتان تبعیدی السد و تیم ملی قطر که با حواشی جام جهانی از فوتبال این کشور کنار گذاشته شده بود حالا در تهران اوج محبوبیت را تجربه می‌کند.

عبدالکریم حسن که با کیفیتش به بخش جدانشدنی ترکیب ثابت پرسپولیس تبدیل شده، از تشویق خاص پرسپولیسی‌ها برای او به وجد می‌آید.

هواداران پرسپولیس او را با شعار "حسن، حسن، یاحسن، حسن عبدالکریم" تشویق می‌کنند و او ویدیوی این تشویق در بازی سپاهان را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و از هواداران پرسپولیس به عنوان بهترین‌ هواداران در مسیر فوتبالی‌اش یاد کرد.

به نظر می‌رسد مرد سال سابق فوتبال آسیا رضایت زیادی از وضعیت این روزهای خود در پرسپولیس دارد.

دیگر خبرها

  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • ببینید | دوبله فوق‌العاده ابراهیم شفیعی روی آنتن تلویزیون
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • عبدالکریم و تمجید فوق‌العاده از هواداران پرسپولیس
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است