Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه چاپخانه دانشگاه به سوددهی رسیده است از برنامه‌ریزی برای دستیابی به چاپخانه هوشمند و تبدیل‌شدن سازمان چاپ و انتشارات به یک بنگاه اقتصادی در سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز دکتر عبدالرسول پورعباس، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران کل و شورای نظارت این معاونت از چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بازدید جلسه معاونت با مدیران و مسئولان سازمان چاپ در محل چاپخانه برگزار شد و درباره مسائل، حوزه و اقدامات و برنامه‌های چاپخانه بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

گفتنی است از زمان ریاست دکتر عبدالله جاسبی تاکنون که دکتر فرهاد رهبر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را عهده‌دار شده است، حضور مدیران اداری و مالی به سازمان چاپ و انتشارات این دانشگاه بی‌سابقه بوده و این حکایت از اهمیت جایگاه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی و ضرورت توسعه بیش از پیش آن دارد. در این بازدید دکتر اقبال شاکری رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات، دکتر اکبری نوری مدیرکل دفتر تعالی و مهندسی ساختار و آینده‌پژوهی، مهندس بیات معاون امور عمرانی، مهندس امامی سرپرست معاون املاک و مستغلات، دکتر سعید علیزاده مدیرکل منابع انسانی و سیاست‌های رفاهی، محمودی معاون مدیرکل پشتیبانی و تجهیزات، ناظمی سرپرست اداره کل امور مالی و تسهیلات اعتباری و دکتر بدیعی مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دکتر پورعباس را همراهی می‌کردند.

دکتر صالح اسکندری، سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیران کل و شورای این معاونت از چاپخانه این دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در این بازدید و جلسه قبل از آن ابتدا گزارشی از وضعیت چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی از بدو راه‌اندازی (1372) تاکنون مطرح شد و برخی از موارد و نکاتی که به توسعه این چاپخانه و بهبود عملکرد نیروی انسانی مستقر در آن می‌انجامد، با توجه به تجهیزات چاپخانه مورد بررسی قرار گرفت و موارد جدی توسط معاون توسعه مدیریت و منابع و سایر مدیران این معاونت درباره راهکارهای توسعه چاپخانه مطرح شد.

چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی به سوددهی رسید

وی اظهار داشت: صنعت چاپ و نشر در زمره صنایع کوچک محسوب می‌شود و اساسا اگر قرار باشد ما به سمت بازدهی در چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کنیم، باید نگاه‌مان را از یک نگاه صرف خدمات‌دهی به یک بنگاه اقتصادی و صنعتی تغییر دهیم. در همین راستا، سند توسعه چاپخانه دانشگاه تدوین شده و هدف‌گذاری صورت گرفته تا چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی به سمت یک چاپخانه هوشمند حرکت کند.

اسکندری خاطرنشان کرد: با همت و تلاش همکاران چاپخانه، در 9 ماه سال‌جاری چاپخانه دانشگاه به سوددهی رسیده، علی‌رغم اینکه در 3 و 4 سال گذشته زیان‌ده بوده و در رکود به سر برده است.

در 9 ماه اول امسال تعداد 299 عنوان کتاب به تیراژ 164هزار و 213 نسخه؛ 197 نشریه، فصلنامه و مجله به تیراژ 54 هزار و 79 مجلد، 378 سفارش اوراق، سربرگ، پاکت و... به تیراژ کل 6میلیون و 430هزار و 300 نسخه به و حدود 32 میلیون و 568 هزار و 810 نسخه 8 صفحه‌ای روزنامه در چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است.

وی به بیان عملکرد چاپ و انتشارات دانشگاه در ابتدای امسال تاکید کرد: در 9 ماه اول امسال تعداد 299 عنوان کتاب به تیراژ 164هزار و 213 نسخه در چاپخانه دانشگاه منتشر شده است؛ همچنین 197 نشریه، فصلنامه و مجله به تیراژ 54 هزار و 79 مجلد، 378 سفارش اوراق، سربرگ، پاکت و... به تیراژ کل 6میلیون و 430هزار و 300 نسخه به چاپ رسیده است. در چاپ رول در 9 ماه اول امسال حدود 32 میلیون و 568 هزار و 810 نسخه 8 صفحه‌ای روزنامه منتشر کرده‌ایم.

به گفته سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 481 مورد صدور شابک، 81 مورد فیبا، 85 مورد مجوز اخذ شده از وزارت فرهنگ از دیگر اقدامات چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی در 9 ماه اول سال 1396 بوده است.

اسکندری با بیان اینکه این آمار غیر از آمار واحدهای دانشگاه است، افزود: حدود 68 واحد دانشگاه آزاد دارای انتشارات هستند که 45 مورد آنها فعال عمل می‌کنند.

وی در ادامه با بیان سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه چاپ و انتشارات، اضافه کرد: در سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی سازمان چاپ و انتشارات به یک بنگاه اقتصادی تبدیل خواهد شد و امیدواریم در جذب و تعدیل نیروی انسانی و قوانین بازرگانی بتواند در مسیر رقابت با سایر بنگاه‌های مشابه حرف جدی برای گفتن داشته باشد.

برنامه‌ریزی برای دستیابی به یک چاپخانه هوشمند

سرپرست سازمان چاپ و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این جلسه بعد از ارائه گزارش، در گام اول تدوین قوانین و اصلاح ساختار سازمانی متناسب با فعالیت یک بنگاه اقتصادی مطرح شد. همچنین توسعه امکانات و ماشین‌آلات و تجهیز خدمات چاپ و بسته‌بندی متناسب با سفارشات، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای چاپ کتاب در همه واحدها و حضور در بازار خارج از دانشگاه و توسعه محصولات چاپی و انتشاراتی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود. همچنین مقرر شد که طی یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت با توجه به مصوبات شورای اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه در زمینه استقرار تشکیلات و توسعه چاپخانه، برای دستیابی به هدف چاپخانه هوشمند، همراه با بازدهی لازم اقدام شود.

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه محصولات دیجیتالی به ویژه در حوزه توسعه کتاب‌های الکترونیک و ارائه آن به دانشجویان، مبتنی بر سرفصل‌های درسی تصمیماتی اتخاذ شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یک سال گذشته، ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر فرهادی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

فرهادی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، اضافه کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد، گفت: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

کد خبر 751127

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران