Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@11:11:26 GMT

ازپرسیدن این سوالات خجالت نکشید

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۸۵۰۸

ازپرسیدن این سوالات خجالت نکشید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، پرسش بعضی از سوالات خاص حتی از نزدیک‌ترین افراد خانواده و یا دوستان‌مان هم می‌تواند خجالت‌آور باشد. فارغ از آنچه ما تصور می‌کنیم این گونه سوال‌ها به هیچ عنوان خجالت‌آور نیستند و باید پاسخ صحیح آن‌ها را دانست. در ادامه با چند سوال و جواب رایج در زمینه زیبایی آشنا می‌شوید که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک موثری برای حس بهتری داشتن و افزایش اعتماد به نفس‌تان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

۱- مطمئنا، هنوز برای اینکه موهای‌تان سفید شوند خیلی جوان هستید؟

اگر سن شما زیر ۴۰ سال است اما نصف بیشتر موهای‌تان سفید یا خاکستری رنگ شده‌اند باید بدانید در حقیقت این اتفاق در مورد شما قبل از موعد مقرر پیش آمده است. ممکن است دلیل ایجاد این عارضه مرتبط با تیروئید و یا عملکرد ناصحیح رنگ‌دانه‌ تارهای مو باشد. اما اغلب اوقات، این اتفاق ریشه ژنتیکی دارد و در حقیقت میراثی است که والدین ما برای ما به جا گذاشته‌اند. برای رفع این معضل، رنگ‌کردن موها یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید انجام دهید. به خاطر داشته باشید زود‌تر سفید شدن موهای‌تان لزوما به معنای پیری زودرس نیست.

 

 

۲- چرا نفس و یا دهان‌مان بوی بدی می‌دهد؟

شما به‌طور معمول روزانه دو بار مسواک می‌زنید و از نخ‌دندان هم استفاده می‌کنید. اما با این وجود باز هم دهان‌تان بد‌مزه است و احساس ناخوشایندی دارید. در حقیقت این‌ها همه نشانه بوی بد دهان هستند. بیماری‌ لثه، سوزش معده و یا قلب، خشکی دهان و حتی عفونت سینوس‌ها می‌توانند عوامل موثر در ایجاد این عارضه ناخوشایند باشند. اما صرف نظر از تمامی این موارد، رژیم غذایی‌تان می‌تواند دلیل اصلی آن باشد. مطمئنا استفاده از یک خمیردندان معطر هم نمی‌تواند از بین برنده بوی سیر و پیاز باشد. سعی کنید در طول روز به غذاهایی که می‌خورید دقت کنید و اگر باز هم مشکل‌تان برطرف نشد به دندان‌پزشک و یا یک متخصص مراجعه کنید.

 

 

۳- آیا وجود اِسکین‌تَگ یا تَگ‌های پوستی روی پوست نگران‌کننده است؟

اِسکین‌تَگ یا تَگ‌های پوستی نوعی‌ ضایعه پوستی موضعی هم‌رنگ یا کمی ‌پررنگ‌تر از پوست است که به شکل گلوله یا غده‌های بافتی روی سطح پوست به‌خصوص در ناحیه گردن، سینه، کمر، زیر بغل، ناحیه کشاله ران و قسمت ‌بالایی ران دیده می‌شوند. این ضایعه اغلب در افراد چاق و یا مسن بیشتر هم دیده می‌شود. با اینکه وجود این ضایعه پوستی ناخوشایند و آزاردهنده است اما در عین حال خطرناک نیست. اما اگر وجود آن برای شما آزار‌دهنده است می‌توانید با مراجعه به یک پزشک متخصص پوست آن را از بین ببرید. معمولا شیوه درمان تَگ‌های پوستی به شکل انجماد یا سرمادرمانی، سوزاندن و بریدن انجام می‌شود.

 

 

۴- چگونه می‌توانیم لب‌های خشک و ترک‌خورده را نرم کنیم؟

خشکی هوا اصلی‌ترین دلیل خشک‌ شدن لب‌ها و پوسته‌پوسته شدن سطح روی لب‌ها است. گاهی این خشکی‌ها به حدی شدید هستند که باعث ترک‌خوردگی روی لب می‌شوند. به هیچ‌وجه سعی نکنید با زبان زدن و خیس کردن لب با بزاق دهان این خشکی را برطرف کنید. این کار تنها شرایط را بدتر می‌کند. به جای این کار از یک چرب‌لب مناسب استفاده کنید که حاوی وازلین و روغن کرچک باشد. این روش رطوبت لب‌ها را حفظ کرده و مانع از خشک شدن آن‌ خواهد شد. علاوه بر این، به‌دلیل تاثیر منفی اشعه‌های خورشیدی در خشکی لب‌ها، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب حاوی SPF۳۰ هم توصیه می‌شود.

 

 

۵- دچار ریزش مو هستید؟

ریزش مو در خانم‌ها بسیار متداول‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. در حقیقت، ۴۰ درصد از افرادی که ریزش مو دارند خانم هستند. دلایل شایع ریزش مو ریشه در مشکلات هورمونی، تیروئیدی، بارداری و مصرف داروهای خاص دارد. برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها و درمان قطعی آن باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده تا با انجام آزمایشات خاص و تجویز دارو دلیل اصلی ریزش موها را پیدا کرده و مطابق با آن درمان لازم را شروع کنید.

 

 

۶- چه چیزی باعث تیره شدن رنگ دندان‌ها می‌شود؟

اگر قهوه، چای و یا نوشیدنی‌های گازدار تیره رنگ می‌نوشید احتمالا خودتان هم پاسخ صحیح این سوال را می‌دانید. علاوه بر همه این‌ها، سیگارکشیدن و مصرف برخی از داروها می‌تواند منجر به تغییر رنگ و تیرگی دندان‌ها شود. اولین قدم برای سفید کردن دندان‌ها مسواک‌زدن منظم به شیوه صحیح و استفاده از نخ دندان است. علاوه بر این، استفاده از برخی سفیدکننده‌های دندان هم که در داروخانه‌ها موجود هستند می‌تواند موثر باشد.

 

بهداشت نیوز

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • طعنه ستاره سابق به رئال: باعث خجالت است
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد