Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تلاش سعودی و آمریکا برای انحلال الحشد الشعبی؛ هزاران حمله سایبری به سایت وزارت خارجه عراق در یک روز؛ دعوت از 70 کشور به کنفرانس حامیان عراق؛ تاکید دبیرکل سازمان ملل متحد به حل سیاسی اختلافات اربیل و بغداد؛ واکنش به شرکت بعثی ها در رقابت های انتخاباتی؛ تاکید احزاب مخالف تشکیلات کردستان عراق بر بستن پرونده همه پرسی؛ از تازه ترین رویدادهای امروز عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** روزنامه الوطن سعودی امروز با انتشار گزارشی به وجود فشارهای عربی و بین المللی و در واقع آمریکایی بر حیدر العبادی نخست وزیر برای منحل کردن نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اذعان کرد.
منابع رسانه ای، یادآور شدند که عربستان سعودی در صف اول کسانی است که به دولت عراق برای انحلال الحشد الشعبی و نیز عقب کشیدن نیروهای بسیج مردمی از مرزها فشار می آورد.
به نوشته این روزنامه، العبادی اکنون در شرایط کاملا دشوار برای تصمیم گیری در مورد الحشد به سر می برد و معتقد است که این موضوع را به پس از انتخابات پارلمانی آینده (اردیبهشت ماه 97) و تشکیل دولت جدید موکول کند.

** سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز از 20 هزار حمله سایبری به سایت رسمی وزارت خارجه عراق آن هم تنها در یک روز خبر داد.
احمد محجوب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حملات سایبری فوق از سوی برخی طرف های شناخته شده با هدف باج گیری از عراق و ممانعت از ادامه فعالیت در پیشبرد سیاست های دولت در راستای حفظ وحدت و حاکمیت ملی و حمایت کامل از تمامی نیروهای مسلح کشور انجام می شود و وزارت خارجه عراق تاکنون تمامی این حملات سایبری را خنثی کرده است.

** چند هفته پس از اعلام پایان عمر داعش در عراق، تحرکات بقایای این گروه تروریستی تکفیری در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد و روزانه اخباری مبنی بر دستگیری یا به هلاکت رساندن آن ها از سوی نیروهای دولتی منتشر می شود.
مدیریت اطلاعات و امنیت بغداد دیروز از دستگیری مسئول رسانه ای گروه داعش در استان دیالی به مرکزیت شهر بعقوبه در شرق بغداد خبر داد.
دو روز پیش نیز رسانه های عراقی به نقل از منابع اروپایی از بازداشت ابو عمر معروف به خونریز موصل (سفاح الموصل) و ملقب به ریش سفید (صاحب اللحیة البیضاء) توسط نیروهای امنیتی عراق در شهر موصول دومین شهر بزرگ عراق خبر دادند.

** دولت عراق از ادامه هماهنگی‌ها با کویت به عنوان میزبان کنفرانس حامیان عراق برای دعوت از حدود 70 کشور جهت شرکت در این نشست بین المللی خبر داد که قرار است در ماه فوریه (بهمن) آتی در پایتخت کویت برگزار شود.
این کنفرانس همچنین شاهد حضور وسیع نمایندگان سازمان های عربی و بین المللی از جمله سازمان ملل و بخش‌های مختلف، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق توسعه اقتصادی عربی کویت خواهد بود.

** براساس اعلام رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق، هیات کردی که اخیرا در بغداد با مسوولان کشور دیدار کرده است نماینده تشکیلات اقلیم نیست.
اریز عبدالله بر ضرورت آغاز گفت و گو ها بدون پیش شرط که همه امور و جزئیات مربوط به آن میان اربیل و بغداد مورد بحث قرار گرفته و به راه حل های مورد رضایت طرفین در چهارچوب مطابق قوانین و قانون اساسی منجر شود، تاکید کرد.
در پی برگزاری یک جانبه همه پرسی در منطقه کردستان عراق روابط اربیل و بغداد به شدت تیره شد و دولت مرکزی عراق اقدام به لغو پروازهای بین المللی به اربیل و بستن اغلب گذرگاه های مرزی کشور با ایران و ترکیه کرد.

** دفتر نخست وزیر تشکیلات منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه ای از نامه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به نیچروان بارزانی و تاکید وی بر حل مسالمت آمیز اختلافات اربیل و بغداد در چهارچوب قانون اساسی عراق خبر داد.
این دومین نامه دبیرکل سازمان ملل به نیچروان بارزانی نخست وزیر تشکیلات منطقه کردستان عراق بعد از کنترل کرکوک و مناطق مورد منازعه توسط ارتش فدرال عراق است.

** کامل الزیدی نماینده فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، بحث های جاری در مورد تلاش بعثی ها برای شرکت در رقابت های انتخاباتی با پوشش نام های دیگر را غیرمنطقی دانست.
الزیدی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تلاش بعثی ها برای ورود به فعالیت سیاسی تحت پوشش احزاب غیر سیاسی و نام های دیگر گفت بدون شک نهادهای مسئول متوجه این موضوع هستند و از ورود این افراد به فعالیت سیاسی جلوگیری خواهند کرد.

** صابر اسماعیل از رهبران جنبش التغییر کردستان عراق با اشتباه خواندن موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که کردها به دولت مرکزی با نخست وزیری حیدر العبادی اعتماد بالایی دارند تا تشکیلات محلی.
وی‌ گفت کردها اعتماد بالایی به عملکرد و طرح های نخست وزیر دارند و این عکس چیزی است که طی سالیان اخیر در مورد تشکیلات کردستان عراق دیده اند.

** هیات احزاب اپوزیسیون تشکیلات منطقه کردستان عراق در پی دیدار با حیدرالعبادی نخست وزیر و نوری المالکی معاون نخست وزیر عراق در بغداد بر حفظ یکپارچگی خاک عراق و بستن پرونده همه پرسی تاکید کرد.
عبدالله زیدی مسئول پرونده کردستان عراق در ائتلاف هم پیمانی شیعیان با اشاره به این مطلب، اعلام کرد که هیات متشکل از نمایندگان احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق و ائتلاف دمکراسی و عدالت به رهبری دکتر برهم صالح خواهان باز کردن صفحه جدیدی از روابط بین اربیل و بغداد شده اند.
شبد**خاورم**7074**1010
خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان