Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید مصطفی مرتضوی با اشاره به شیوع ویروسی خطرناک بر روی گوشی‌های تلفن همراه اظهار داشت: این روزها بنا به شرایط خاصی که حاکم هست، بعضی از افراد در صدد سوءاستفاده از این شرایط هستند، بنابراین باید بیش از پیش دقت کنیم و اطرافیانمان را هم آگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ویروس تحت عناوین مختلف از طریق پیامک به کاربران ارسال شده و از آنان درخواست می‌شود روی لینک ارسالی کلیک کنند و بدین صورت به محض کلیک کردن بر روی لینک ارسالی کلیه اطلاعات گوشی تلفن همراه آن کاربر پاک می‌شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ممکن است اپلیکیشن‌ها یا لینک‌هایی در گروه‌ها و یا کانال‌ها پیشنهاد شود جهت دور زدن فیلتر، لینک پراکسی، افزایش امکانات تلگرام و یا مسنجر جدید و ...، بنابراین جهت پیشگیری از آسیب نکاتی را باید کاربران مورد متوجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید، راجع به هر اپلیکیشن قبل از نصب مطالعه کنید و یا از افراد مطلع سؤال بپرسید، به هیچ عنوان فایل اپلیکیشن‌ها را از گروه‌ها، کانال‌ها و منابع غیررسمی دانلود و نصب نکنید و برنامه‌ها را فقط از طریق پلی استور (play store) یا افراد متخصص مطمئن دریافت و نصب کنید.

مرتضوی در پایان تأکید کرد: اگر برنامه‌ای بر روی گوشی دارید که مشکوک هستید که از چه منبعی نصب شده پاک کنید و در صورت نیاز مجدداً طبق توصیه قبلی فقط از طریق پلی استور (play store) یا افراد متخصص مطمئن دریافت و نصب کنید.

 

انتهای پیام/م

  شيوع ويروسی خطرناک پیامکی بر روی گوشی‌های تلفن همراه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سید محمد موسوی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل در سطح شهرستان کهگیلویه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرمانده قرار گرفت. وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی فنی، تخصصی و گشت زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک سارق گوشی همراه را شناسایی و دستگیر کردند. موسوی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۸ فقره سرقت موبایل در سطح شهرستان کهگیلویه اعتراف کرد. فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت