Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@03:44:30 GMT

تشریح برنامه‌های فدراسیون چوگان از زبان دهخدایی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۵۹۸۴۲

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان ، پس از ثبت جهانی ((چوگان همراه با موسیقی و روایتگری ))توسط سازمان یونسکو به نام کشورمان، فدراسیون چوگان ایران مصمم است کلیه رئوس برنامه های کلان خود را بر روی 4 محور حفظ و ارتقای دستاوردهای فدراسیون چوگان از زمان تاسیس تاکنون، حرکت به سمت استقلال مالی و کم کردن وابستگی از حیث کاهش اخذ منابع مالی دولتی، ارتقای سطح کیفی چوگان ایران و در نهایت فعالسازی ظرفیت های دیگر نهادها و بخش ها در رشد و وارتقای چوگان استوار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الله دهخدایی رئیس این فدراسیون در ادامه تشریح برنامه ها اضافه کرد: هر آن چیز که در چوگان ایران امروز به عنوان یک دستاورد تلقی می شود، مدیون زحمات مدیران و دست اندرکان کلیه فعالان چوگان از قدیم تا به امروز بوده و فدراسیون چوگان مصمم است با حفظ دستاوردهای گذشته این ورزش، نسبت به ارتقای ورزش چوگان ایران گام بردارد.

وی افزود: تخصیص بودجه کافی و به موقع همواره از مشکلات سخت افزاری توسعه ورزش حرفه ای در ایران به شمار می رود و بنابراین اتکا به منابع دولتی نمی تواند راهگشای مشکلات عدیده مالی فدراسیون ها در ایران تلقی گردد. فدراسیون چوگان بسیار مصمم است تا با اتخاذ راهکارهای اقتصادی و جذب حامیان مالی، نسبت به ارتقای استقلال مالی فدراسیون گام برداشته و وابستگی به منابع دولتی را کاهش دهد.
دهخدایی چرخه تولید اسب را بسیار مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت: در کنار آموزش بازیکنان ، داوران، مدیران و مربیان، چرخه تولید اسب چوگان و تربیت آن بسیار مهم می باشد و در این زمینه لازم است با برنامه ریزی و مطالعه کافی، زمینه پرورش و تولید و تکثیر اسب چوگان را در رئوس برنامه های خود قرارداد چرا که ضمن ارزآوری و ارتقای اقتصاد این ورزش، یکی از مهمترین موانع توسعه چوگان از میان برداشته می شود.
حجت الله دهخدایی گفت: یونسکو از ایران انتظار دارد به معنای واقعی، چوگان در کشورمان احیا شود و از آنجایی که چوگان نه به عنوان صرفا یک ورزش بلکه به عنوان یک آیین اصیل ایرانی به تایید جهانیان رسیده است، لازم است تمامی مسئولین و در راس آن فدراسیون چوگان درصدد احیا و ارتقای این بازی به عنوان یک آیین فرهنگی ورزشی ایرانی اهتمام لازم مبذول دارند.
رئیس فدراسیون چوگان در پایان، بهره مندی از ظرفیت نهادها و سازمان های دیگر نظیر نیروهای مسلح، انجمن های فرهنگی و هنری و رسانه ها را به عنوان یکی از مهمترین بخش های مدیریتی خود برشمرد و ابراز امیدواری نمود تا با همدلی و هماهنگی بهتر و شایسته، شاهد ارتقا و پیشرفت روزافزون چوگان به عنوان بازی فراملی و باستانی ایران باشیم.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۵۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته و آرامش خوبی در شطرنج حاکم است.

سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به همراه داوود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون شطرنج بازدید و با مسئولان این فدراسیون به گفتگو پرداخت.

اسبقیان طی یک بازدید میدانی و طولانی مدت ۲ ساعته با استاد بزرگ شادی پریدر سرپرست فدراسیون، مهدی شکوری و کاظم دستگردی به گفتگو پرداخت.

طی این دیدار اسبقیان از مسابقات جشنواره رده‌های سنی، اقدامات عمرانی و بازسازی‌های صورت گرفته به همراه سوییت‌های جدید فدراسیون بازدید کرد.

اسبقیان در این دیدار ضمن تمجید از عملکرد فدراسیون شطرنج در دوره سرپرستی پریدر، تصریح کرد: پریدر یک سرمایه ماندگار برای ورزش ایران است و این شایان تقدیر است که در کشورتان ماندید و از ایران خارج نشدید و جانانه در شطرنج ایران خدمت کردید و به خاطر عِرقی که به کشورتان داشتید هر کاری که در توانتان بود برای شطرنج ایران انجام دادید.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: خدمات شایسته پریدر فراموش نشدنی و ویژه و مورد تمجید وزارت ورزش و جوانان است. فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته و آرامش خوبی در شطرنج حاکم است.

در ادامه پریدر ضمن تقدیر از حمایت‌های کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، گفت: حمایت‌های اسبقیان از فدراسیون شطرنج قابل تقدیر است و با مساعدت‌های صورت گرفته از سوی وزارت این اتفاقات مثبت در فدراسیون شطرنج رخ داده است.

سرپرست فدراسیون شطرنج تصریح کرد: از همان اول و در زمان ورودم به فدراسیون به دنبال بهبود شرایط، ایجاد امنیت روانی برای ورزشکاران و بهبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و فنی برای شطرنج بوده‌ام.

گفتنی است؛ در پایان این بازدید، کاپیتان تیم ملی امید مردان که به تازگی به همراه تیمش نایب قهرمان مسابقات شهر‌های آسیا خانتی مانسیسک روسیه شده‌اند با معاون وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد و اسبقیان در گفت‌گویی صمیمانه با وی آن‌ها را افتخاری بزرگ برای ورزش ایران دانست و کسب نایب قهرمانی مسابقات شهر‌های آسیا پس از سال‌های طولانی را به سرپرست فدراسیون شطرنج تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج | گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • تشریح وضعیت بیرانوند از زبان پزشک معالج
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • تشریح وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالجش