Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:28:23 GMT

دستور وزیر برای حمایت از برنج ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۶۴۱۹

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی از دستورالعمل جدید حجتی برای ساماندهی بازار برنج که شامل کنترل واردات و خرید محصول داخلی برای تکمیل ذخایر راهبردی است، خبر داد. ناطقان: علی‌اکبر مهرفرد، اظهار کرد: با توجه به این‌که برنج داخلی وارد رکود شده و مدتی است که خرید و فروش آن و قیمتش نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی کاهش یافته است، وزیر جهاد کشاورزی دستورالعملی ابلاغ کرد که براساس آن بخشی از خرید برنج برای ذخایر راهبردی و استراتژیک از محل تولید داخلی صورت گیرد تا ذخایر راهبردی از محل برنج ایرانی تکمیل شود و بازار آن از رکود خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سوی دیگر برخی از محموله‌های برنج در دوران ممنوعیت واردات، به گمرکات کشور آمده بودند اجازه آن صادر شده و در حال ترخیص هستند و به صورت همزمان به دنبال این هستیم که از سویی برنج داخلی از رکود خارج شود و تولید کنندگان داخلی متضرر نشوند و از سوی دیگر  برنج خارجی نیز به اندازه کافی در دسترس مردم و مصرف کنندگان قرار گیرد.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که هدف از صدور این ابلاغیه از سوی حجتی تقویت بازار برنج داخلی است، گفت: برای خرید برنج داخلی به دلیل تنوع ارقام قیمت‌های متفاوتی وجود دارد که البته این خرید با نرخ‌های توافقی و حمایتی صورت می‌گیرد که بخشی از استان گیلان و بخشی دیگر از استان مازندران است؛ به گونه‌ای که برنج شیرودی به قیمت کیلویی ۵۴۵۰ تومان، برنج ندا و نعمت کیلویی ۴۸۵۰ تومان از استان مازندران و برنج صدری هاشمی شمال نیز کیلویی ۹۱۰۰ تومان است که تنها از کشاورزان خریداری می‌شود.
مهرفرد اعلام کرد: برای واردات برنج نیز محموله‌هایی که در زمان ممنوعیت واردات این محصول به گمرکات کشور آمده بود، تصمیم گرفته شد که تا سوم آذرماه اگر برنجی به کشور وارد شده، ترخیص شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: حجتی ، برنج ایرانی ، واردات برنج

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به‌گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی با تاکید بر اینکه با همه ظرفیتمان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: شرکت با شیبی ۲۷ درصدی طی یک ماه گذشته به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز شده بود و در ماه رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

وی در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسؤول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد و برای این منظور حتماً باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

شیرزاد عنوان کرد: نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم. صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

کد خبر 6089229 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری