Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@05:56:51 GMT

قدیمی‌ترین اسیر فلسطین و جهان کیست؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۶۷۲۲۷

قدیمی‌ترین اسیر فلسطین و جهان کیست؟ +عکس

صراط: قدیمی‌ترین اسیر فلسطین و جهان وارد سی و ششمین سال حبس خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، هیأت امور اسرا و آزاد شدگان وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که کریم یونس ۶۲ ساله در ششم ژانویه ۱۹۸۳ میلادی به اتهام قتل یک سرباز اسرائیلی به حبس ابد محکوم شد. او اکنون قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی و در جهان به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این هیأت همچنین آمده است، کریم یونس زمانی که برای سخنرانی در یک دانشگاه حاضر شده بود، بازداشت شد و اکنون وارد سی و ششمین سال حبس خود در زندان‌های اسرائیلی شد.

اسرائیل در سال ۲۰۱۴ میلادی به موجب قراردادی تحت نظارت آمریکا قرار بود شماری از فلسطینیانی که قبل از امضای توافقنامه اوسلو بازداشت شدند را آزاد کند که نام یونس نیز میان آن‌ها قرار داشت، با این حال مسئولان اسرائیلی تاکنون از آزادی وی سرباز زده‌اند.

یونس یکی از ساکنان روستای "عارة" در سرزمین‌های اشغالی است که تاکنون در زندان دو کتاب نوشته است که یکی از آن‌ها "واقعیت سیاسی در اسرائیل" نام دارد که در سال ۱۹۹۰ میلادی چاپ شده و در آن از تمامی احزاب سیاسی اسرائیل سخن گفته شده و دومین کتاب "نزاع و کشمکش ایدئولوژی و سازش" است که در سال ۱۹۹۳ میلادی منتشر شد.

طبق آمار و ارقام دولت فلسطین، تعداد بازداشتیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی نزدیک به ۷۰۰۰ تن است که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز وجود دارند.

باشگاه اسرای فلسطینی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که مقامات اسرائیلی ۷۵۰ شهروند فلسطینی را از زمان اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت به این شهر بازداشت کرده‌اند که در میان آن‌ها ۱۹۰ کودک و ۱۵ زن و سه زخمی وجود دارند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد

یک رسانه عبری گزارش داده است که ویدئوی منتشر شده از سوی حماس، زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، باراک راوید روزنامه‌نگار سرشناس اسرائیلی در واکنش به ویدیوی تازه گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در مورد اسرای اسرائیلی در غزه گفت: حماس ویدئویی را منتشر کرد که حاوی اولین شواهد بر زنده بودن کیت سیگال شهروند اسیر آمریکایی در غزه است و زنده بودن اسیری دیگر به اسم عامری میران را ثابت می‌کند.

شبکه عبری زبان کان هم تاکید کرد که جنگ روانی ادامه دارد، حماس ویدئوی دال بر زنده بودن کیت سیگال و عامری میران را منتشر کرد.

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نیز به نقل از پدر اسیر عومری میران که در فایل ویدئویی قسام دیده می‌شود، تاکید کرد که این اولین اشاره دال بر زنده بودن اوست که دریافت کرده‌ایم.

شبکه 13 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد تصاویر منتشر شده بیانگر زنده بودن کیت سیگال و عامری میران است.

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاههای آمریکا
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • السنوار، کابوس صهیونیست‌ها