Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی هفده دی هست. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است - که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است - تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، توطئه «کشف حجاب» بدون تردید یکی از کثیف‌ترین و پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضاخان، معروف به «رضا شصت‌تیر» که با طرح کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمده بود، درصدد اجرای تِز اسلام‌زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود.

یکی از مهمترین جلوه‌های عملکرد رضاخان در راستای اجرای طرح جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه، پدیده «کشف حجاب» بود. مجلس نیز جهت آماده ساختن زمینه کشف حجاب، در ششم دی ماه ۱۳۰۷ قانون «البسه متحدالشکل» را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی برای مردان، الزامی شد.

سرانجام این تلاش‌های رضاخان باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و در برابر آن‌ها مردم نیز تحت تاثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.

رضاخان در سال ۱۳۱۳ عازم ترکیه می‌شود و با مشاهده تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری «مصطفی کمال آتاتورک» در جهت غربی کردن جامعه مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تاثیر قرار گرفته و شدیدتر از گذشته در راستای اسلام‌زدایی و به‌ویژه حجاب‌زدایی گام برمی‌دارد.

در مراسم افتتاح دانشگاه تهران در بهمن سال ۱۳۱۳ به دختران دستور داده می‌شود که بدون حجاب تحصیل کنند. اقدامات رضاخان در این جهت با واکنش‌ها و مخالفت‌های زیادی از سوی مردم به رهبری روحانیت مواجه شد که از جمله این مخالفت‌ها می‌توان به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد.

آغاز دوره‌ای سیاه
حدود ۶ ماه پس از فاجعه مسجد گوهرشاد، رضاخان با بی‌اعتنایی به علما و مردم، در روز ۱۷ دی ۱۳۱۴ در جشن فارغ التحصیلی دانش‌سرای مقدماتی دختران در تهران، قانون کشف حجاب زنان را به طور آشکار و رسمی اعلام کرد و خود به اتفاق همسر و دخترانش که بدون حجاب بودند، در این جشن که به ابتکار «علی‌اصغر حکمت» وزیر معارف و فراماسونر معروف تشکیل شد، شرکت و سخنرانی کرد و دوره‌ای سیاه برای زنان ایران در تاریخ شروع شد. ماموران رضاخان در اجرای این قانون، شب و روز در کوچه‌ها و خیابان‌ها گشت می‌زدند و هر جا زن باحجابی را می‌یافتند، با خشونت چادر و روسری او را برمی‌داشتند و مرد‌ها را مجبور می‌کردند تا زن‌هایشان را سر برهنه به خیابان‌ها و مجالس ببرند.

پیاده‌سازی دستورالعمل‌های انگلیس و آمریکا توسط پهلوی
«حمیدرضا ترقی» کارشناس مسائل سیاسی، صدور فرمان کشف حجاب توسط رضا خان در رژیم گذشته را مبتنی بر ماموریتی خواند که «آتاتورک» و «امان‌الله خان» در ترکیه انجام داده بودند. او پیشتر در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: بعد از سفری که رضاخان به ترکیه داشت و با آتاتورک مذاکراتی را انجام داد، در زمان بازگشت برنامه خودش را با کشف حجاب در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ شروع کرد.

ترقی با بیان اینکه رژیم سلطنتی پهلوی دستورالعمل‌های انگلیس و آمریکا را در کشور پیاده می‌کرد، افزود: این‌ها به فکر استقلال و پیشرفت کشور در قالب استقلال ملی نبودند و همه برنامه‌های توسعه‌ای که در کشور طراحی کرده بودند توسط غربی‌ها تنظیم شده بود تا زمینه‌های وابستگی ایران به غرب افزایش پیدا کند.

ترقی با بیان اینکه رضا پهلوی سعی می‌کرد ظاهری از تمدن را در شهر‌های بزرگ کشور ایجاد کند، خاطر نشان کرد: پشت این شهر‌های بزرگ روستا‌ها و نقاط دور افتاده ایران از هیچ گونه امکانات اولیه‌ای برخوردار نبودند. آن زمان بیش از ۹۰ درصد روستا‌های ما فاقد امکانات اولیه مثل آب و برق و مدرسه بود.

برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۸۶، در همین زمینه در جمع مردم قم اظهار کردند: «یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی هفده دی هست. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است - که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است - تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد. زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ی این‌ها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ی کار‌های دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زن‌های مسلمان ما با وجود سختگیری‌ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند؛ بعد از رفتن رضاخان به نحوی، در زمان خود او به نحوی، در طول دوران بقیه‌ی طاغوت هم به نحوی؛ لذا در همان دیماه ۱۳۵۶، روز هفدهم دیماه در مشهد، یک اجتماع عظیمی، تظاهراتی از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد. ما آنوقت در تبعید بودیم؛ خبر آن را شنیدیم که زنان مؤمن و مسلمان و شجاع یک چنین حرکتی را به راه انداختند. این، گوشه‌ای از فجایع رژیم طاغوت بود؛ نابود کردن آرمان‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی، پیشرفت‌های اقتصادی، عزت بین‌المللی و خلاصه بر باد دادن سرمایه‌های یک ملت جزو کارهائی بود که آن رژیم طاغوت و سیاهکار انجام داد».

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد

به نقل از روسیاالیوم، وزارت کشور روسیه اعلام کرد از این پس بانوان خارجی که به دنبال کسب تابعیت این کشور هستند می‌توانند از عکس دارای حجاب برای  پاسپورت خود استفاده کنند. قانون جدید از تاریخ ۵ می یعنی ۱۰ روز پس از انتشار لازم‌الاجرا می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: در مواردی که اعتقادات مذهبی متقاضی اجازه حضور بدون پوشش در مقابل بیگانگان را نمی‌دهد، عکس‌ها باید با پوششی باشد که گردی صورت را پنهان نکند. بر اساس این گزارش، عکس‌های با روسری که چانه متقاضی را به طور کامل یا جزئی بپوشاند پذیرفته نخواهد شد. مقامات در حال حاضر به شهروندان روسی اجازه می‌دهند هنگام درخواست پاسپورت، گواهینامه رانندگی و مجوز کار از عکس‌های با حجاب استفاده کنند. بایسلطان خمزایف، عضو کمیته مبارزه با فساد پارلمان روسیه گفت: قوانین جدید به مسلمانان اجازه می‌دهد تا باورهای مذهبی خود را رعایت کنند و در عین حال مسائل امنیتی را لحاظ می‌کند زیرا تصویر کامل چهره برای شناسایی توسط سیستم‌های نظارت تصویری لازم است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، تمام عکس‌های پاسپورت بدون روسری و حجاب بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، زنان مسلمان شروع به استفاده از عکس با حجاب کردند تا اینکه در سال ۱۹۹۷ مقامات این عمل را ممنوع کردند. در سال ۲۰۰۳، دادگاه عالی روسیه این ممنوعیت را غیرقانونی تشخیص داد.  از سال ۲۰۲۱، اصلاحیه‌ای در شرایط گذرنامه لحاظ شد که بیان می‌کند افرادی که دین به آنها اجازه نمی‌دهد بدون پوشش سر باشند می‌توانند عکس‌های محجبه ارسال کنند.

در روسیه دین بیش از ۱۵ میلیون نفر اسلام است که بخش عمده‌ای از آنها در مناطق ولگا و اورال و در تعدادی از مناطق سیبری، بخش اروپایی روسیه و قفقاز شمالی زندگی می‌کنند.

اکثر مسلمانان در بخش اروپایی روسیه، منطقه ولگا، منطقه اورال و سیبری از نظر قومی به ملیت‌های تاتار و باشکری تعلق دارند و سنی و حنفی هستند.

مردم قفقاز شمالی هم مکتب شافعی را پذیرفته‌اند و اسلام صوفیانه عمدتاً در قفقاز شمالی، داغستان و چچن گسترش یافته است و فرقه‌های صوفیانه نقشبندیه و قادریه هنوز تأثیر زیادی در زندگی اجتماعی و سیاسی این مناطق دارد

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • تجمع مردم یمن در محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!