Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@03:24:44 GMT

جشنواره ای برای حصیر در نیکشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۰۰۳۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز سیستان و بلوچستان ، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: با توجه به اینکه شهرستان نیکشهر از قطب‌های تولید حصیر در کشور به شمار می‌رود تصمیم به برگزاری جشنواره حصیر در 9 بهمن ماه در این شهرستان گرفته شده است .

خیرالنسا امیری با اشاره به اینکه  موزه حصیربافی روستای تنگه سرحد میزبان علاقه‌مندان، صنعتگران و مسئولین استانی و کشوری خواهد بود افزود: روستای تنگه سرحد در بخش لاشار نیکشهریکی از مناطق بسیار فعال در عرصه تولیدات حصیری  است که امسال علاوه بر میزبانی جشنواره حصیر، شاهد افتتاح بازارچه دائمی حصیر در این روستا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه 200 خانوار در روستای تنگه سرحد به تولید حصیر اشتغال دارند در این جشنواره ثبت این روستا به عنوان روستای حصیر کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور از  تولید حصیر درهشت استان تولید کننده این محصول، افزود: این سازمان امسال دو مرحله اقدام به خرید تضمینی حصیر در شهرستان نیکشهر کرده و  مرحله سوم خرید تضمینی نیز به زودی آغاز می‌شود.

گفتنی است علاوه بر سیستان و بلوچستان، در مازندران، یزد، گیلان، گرگان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان نیز هنر حصیربافی رایج است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین

دریافت 8 MB کد خبر 6094416

دیگر خبرها

  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم