Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: کمیته پایش اصلاح نظام اداری و حقوق شهروندی در قم تشکیل شود تا با همکاری دستگاه ها و بازرسان، خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

به گزارش ایرنا، عطا الدین قاسمی روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان با موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری، اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیته و ابلاغ برنامه ها و مصوبه های متعدد به دستگاه ها، ارائه خدمات رسانی مناسب به مراجعه کنندگان در کوتاه ترین زمان با حفظ کرامت انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارمندان دولت باید به این باور برسند که خادم ملت هستند، از این رو برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان خدمات مورد نظر را به صورت مطلوب ارائه کنند، همچنین در این راستا درصورتی که مشکلاتی در دستگاه ها وجود دارد باید رفع شود.
وی با بیان این که هر دستگاهی بر اساس وضعیت خدمات خود باید میز خدمت را تعریف کند گفت: میز خدمت در هر دستگاهی باید راهنما و پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد تا مردم با رضایت مندی خدمات را دریافت کنند.
قاسمی ادامه داد: استاندار قم توجه ویژه ای به دیدار های مردمی و جلب رضایت مردم در پاسخگویی به مشکلات آنان را دارد و از این امر استقبال می کند.
وی تاکید کرد: باید فرهنگسازی شود تا دستگاه ها و مدیران پاسخگوی مردم باشند، از این رو مدیران باید دیدارهای مردمی را در دستور کار قرار دهند و این کار را به معاونان خویش واگذار نکنند.
قاسمی با اشاره به این که دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم به عنوان دبیر ستاد حقوق شهروندی قم است گفت: در خصوص رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری شاخص هایی تعیین و به دستگاه ها ابلاغ شده است و بازرسان نیز در این خصوص عملکرد دستگاه ها را ارزیابی خواهند کرد.

**رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه گفت: 150 مورد خدمات فنی از طریق این سازمان ارائه می شود که بخشی از این خدمات به صورت الکترونیک صورت می گیرد.
محمد رضا طلایی گفت: گستردگی های فعالیت در سازمان جهاد کشاورزی بسیار بالاست که در این راستا سعی شده مبحث رعایت زمان و راهنمایی مراجعه کنندگان در دستور قرار گیرد تا افراد به اشتباه مسیر اضافه را در دریافت خدمات طی نکنند.

** رئیس گروه نوسازی و اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز گفت: یک هزار و 452 فرایند خدمات رسانی دستگاه های دولتی شناسایی شده که خدمت های الکترونیک آن مشخص شده است.
احمد محمدرضایی افزود: از ابتدای امسال 22 مورد خدمات الکترونیک به دستگاه ها ارائه شده است.
وی با اشاره به این که بعضی از دستگاه های اجرایی قم از طریق میز خدمت مشغول ارائه خدمات می باشند گفت: سایر دستگاه ها که محل مراجعه مردم هستند نیز باید برای راهنمایی مراجعه کنندگان میز خدمت تعریف کنند.
وی تاکید کرد: در راستای ایجاد هماهنگی و انسجام در انجام فعالیت ها و جلوگیری از موازی کاری در زمینه اجرای بهینه برنامه های حقوق شهروندی، تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری با 11 بند جهت اجرا برای دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید عملکرد خویش در این زمینه را ارائه کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرد، ضمن این که بازرسان نیز از نحوه فعالیت دستگاه ها در خصوص دستورالعمل میز خدمت به صورت حضوری و الکترونیکی بازدید خواهند کرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران

حجت‌الاسلام " حکمت علی مظفری " روز پنجشنبه در جمع مدیران استان بوشهر اظهار کرد: تنها در یک شعبه از این حوزه ۱۵ قاضی برجسته مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه حمایت از مردم از شرایط لاینفک استمرار حاکمیت نظام اسلامی است این حمایت مستلزم رضایتمندی مردم است که مسئولان باید در راستای آرمان امام راحل، شهدای گرانقدر، رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه به تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم کنند.

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: توجه به مردم و مردم‌داری با اخلاص و بی‌منت یک فرصت مهم برای خدمتگزاری مسئولان به مردم است و مدیران برای تحقق حقوق مردم از هیچ کوششی نباید فروگذاری کنند.

مظفری با اشاره به تخصیص ۲ اصل از قانون اساسی به مجموعه دیوان عدالت اداری یادآورشد: دیوان عدالت اداری بعنوان مولد انقلاب به شکایت مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی رسیدگی می‌کند.

وی گفت: پیشگیری از جرایم و تعامل با دستگاه‌های اداری و اجرایی از دیگر رسالت‌های دیوان عدالت اداری است.

مظفری ادامه داد: برای رسیدگی به حقوق کارگر ۲۱ کارگروه تخصصی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • مقاله پژوهشگر زنجانی در همایش ملی ژئوماتیک برگزیده شد
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان