Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: برداشت گاز از بخش فراساحل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با عبور از ظرفیت اسمی تولید و برنامه مصوب، از مرز 2 میلیارد فوت مکعب در روز فراتر رفت.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز یکشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: هم اکنون از این سکوها 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5درصد بیش از ظرفیت تصویب شده اسمی، گاز ترش غنی برداشت و به بخش خشکی ارسال می شود.
وی با اشاره به پایان تست عملکرد سکوهای 20 و 21 پارس جنوبی، اضافه کرد: سکوی فاز 21 به بخش مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده و سکوی فاز 20 هم پس از پایان تست های عملکردی تا نیمه دی ماه جاری به بهره بردار تحویل می شود.
عبادی گفت: با توجه به بهره برداری از واحد بازیافت گوگرد در پالایشگاه خشکی، تا بیستم دی ماه جاری دانه بندی گوگرد در این فازها آغاز و گوگرد تولیدی آماده صادرات می شود.
وی با بیان اینکه تمامی کمپرسورهای واحد گاز احیا و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: با بهره برداری از این کمپرسورها مقدار قابل توجهی از گاز سوزی در فلر کاهش یافته و بر تولید گاز شیرین پالایشگاه افزوده شد.
مجری فازهای 20 و21 پارس جنوبی با اشاره به برنامه نصب و راه اندازی سه دستگاه توربواکسپندر واحد تولید اتان در این فازها بیان کرد: نصب و راه اندازی این تجهیزات برای رسیدن به ظرفیت اسمی تولید روزانه (2هزارو 750 تن اتان) دراین فازها صورت می گیرد.
عبادی افزود: بهره برداری از این سه دستگاه به ترتیب یکم، دوازدهم و سی ام بهمن ماه امسال و دستگاه چهارم با ورود به سایت پالایشگاه در هفته آینده، تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.
فازهای 20 و21 پارس جنوبی شامل 2 سکو هر کدام با ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز است.
منابع گازی تولید شده این سکو ها، از طریق 2 خط لوله دریایی برای فراوری و تکمیل زنجیره ارزش، به پالایشگاه خشکی این طرح در عسلویه منتقل می شود.
این فازها، اردیبهشت ماه امسال بطور رسمی به بهره برداری رسید.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۶۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است