Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:03:14 GMT

آیین نامه مراکز توانبخشی آماده ابلاغ است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۷۲۰۸۲

آیین نامه مراکز توانبخشی آماده ابلاغ است

تهران-ایرنا-معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از تدوین آیین نامه مراکز جامع توانبخشی در کشور خبر داد و گفت: این آیین نامه آماده ابلاغ است و در آن، بر سرمایه گذاری بخش غیردولتی و لزوم تسهیل گری و نظارت وزارت بهداشت تاکید شده است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی روز یکشنبه در همایش «فناوری های توانبخشی، شرایط فعلی کشور و افق پیش رو» افزود: وزارت بهداشت به دنبال تصدی گری نیست بلکه می خواهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف حوزه سلامت از جمله حوزه توانبخشی، توسط مردم انجام شود حتی تولید کنندگان تجهیزات توانبخشی نیز می توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم کاهش واردات توانبخشی به کشور، اظهار داشت: واردات این تجهیزات به کشور، قابل توجه است و باید آن را به حداقل برسانیم البته شاید ایراد از دستگاه های دولتی بوده که نتوانسته اند برای محصولات این حوزه، زمینه های تولید و بازار را در داخل و خارج از کشور، فراهم کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه توسعه توانبخشی، یک ضرورت و نیاز است، اضافه کرد: امروز در کشور با افزایش بیماری های خود ایمنی مانند ام اس، میزان بالای حوادث جاده ای و نیاز مصدومان به توانبخشی و افزایش بیماری های قلبی، عروقی، غددی، سکته های مغزی و سرطان روبرو هستیم و جامعه نیز به سمت کهنسالی پیش می رود که این عوامل، ضرورت توسعه خدمات توانبخشی را نشان می دهد.
وی یادآور شد: توانبخشی درمان نیست بلکه پیشگیری است چرا که به کاهش ناتوانی مردم و نیز هزینه های درمانی کمک می کند.
جان بابایی گفت: در حوزه توانبخشی در بخش آموزش، عملکرد خوبی داشته ایم و فارغ التحصیلان زیادی تربیت شده اند اما باید رویکرد ما به سرمایه گذاری بخش غیردولتی، گسترش خدمات و در نهایت افزایش دسترسی مردم به این حوزه باشد.
معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: ایران از جمله کشورهایی است که کمترین تخت بیمارستانی در حوزه توانبخشی را دارد و میزان تخت های توانبخشی کشور ما، یک دهم کشورهای منطقه است که باید در این حوزه، تلاش بیشتری کنیم.
محمد تقی جغتایی، مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی نیز در این همایش گفت: وضعیت استفاده از تکنولوژی و فناوری در حوزه توانبخشی کشور، چندان مناسب نیست و راه حل برون رفت از این وضعیت، ایجاد مراکز تحقیقاتی و رشته های مشترک بین دانشگاه های علوم پزشکی و فنی مهندسی در حوزه توانبخشی است.
وی با اشاره به نیاز روز افزون جامعه و حوزه های پزشکی به توانبخشی، اظهار داشت: توسعه خدمات توانبخشی در کشور، استفاده از فناوری های نوین در این حوزه و توجه به شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه توانبخشی، بسیار مهم و اساسی است.
وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه تصویری از جایگاه فناوری های جدید حوزه توانبخشی در عرصه جهانی و نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: مخاطب اصلی این همایش، مدیران و تصمیم سازان حوزه های مرتبط با توانبخشی شامل مدیران وزارت بهداشت، دانشکده های توانبخشی و مهندسی، معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت های تولید کننده تجهیزات و بیمه های درمانی هستند.
جغتایی با تاکید بر اهمیت حمایت از رشد و بهره گیری از فناوری های نوین در حوزه توانبخشی، اظهار داشت: وضعیت بکارگیری فناوری در خدمات توانبخشی در کشور، تاثیرات اقتصادی بکارگیری فناوری در افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نظام سلامت، توانمندی های داخلی، موانع توسعه صنعت مربوطه و ظرفیت های توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین فناوری های نوین توانبخشی و جایگاه آنها در آینده توانبخشی در دنیا از جمله مهمترین محورهای اصلی این همایش است.
دریافت خبر: افشین شاعری ** ناشر: مریم برزآبادی
اجتمام 3063 ** 1418

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج به کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف ابلاغ کرد: جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف در فوتبال

رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به روسای کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف فدراسیون، دستورالعمل پیشنهادی سازمان لیگ کشور درباره جلوگیری از حاشیه های غیرمتعارف را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه ای به روسای کمیته های انضباطی، اخلاق و استیناف نوشت:

احتراما با عنایت به بند ۱۰ از ماده ۳۵ و همچنین بند ۳ از ماده ۷۸ اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران،وفق مصوبه شماره ۱۴۰۳۵۲۱۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ هیات محترم رئیسه فدراسیون فوتبال،دستورالعمل پیشنهادی سازمان لیگ کشور درباره جلوگیری از حاشیه های غیرمتعارف،صدور اعلامیه،بیانیه،اطلاعیه و مصاحبه های غیرفنی و خارج از حوزه مسولیت مقامات و ارکان رسمی باشگاهها و اشخاص مرتبط با آنان در کلیه لیگ های کشور،قبل از مسابقه،حین مسابقه،پس از مسابقه،داخل یا خارج ورزشگاه که برخلاف مقررات جاری صورت پذیرد،تخلف محسوب می شود.

بدیهی است،ارکان محترم قضایی بر حسب گزارش های واصله از سوی مبادی ذیربط در اسرع وقت نسبت به رسیدگی در چارچوب صلاحیت های مقرر اقدام و طبق آیین نامه های مربوطه اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • تاج به کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف ابلاغ کرد: جلوگیری از حاشیه‌های غیرمتعارف در فوتبال
  • آیین‌نامه اجرایی قانون «نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس» ابلاغ شد
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • آیین نامه جدید شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور رسما ابلاغ شد
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!