Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سرخوش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جهت صیانت از کاربری و یکپارچگی اراضی زراعی و باغی در سلماس و نقده، اکیپ های جدید گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در قالب سامانه 131 آغاز به کار کرد.
وی بیان کرد: تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی‌رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی است که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرخوش نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز را از اهداف افزایش گشت های ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی اعلام کرد.
وی بیان کرد: مستندسازی مستمر گزارش‌ها و فعالیت‌ها از سوی تمامی حلقه‌های زنجیره حفاظت اراضی کشاورزی از مرحله دریافت گزارش از سوی اپراتور سامانه 131 تا اقدام نیروهای گشت حفاظت اراضی، نقش مهمی در دقت عمل و انجام موثر و قانونی وظایف ایفا می‌کند.
به گزارش ایرنا، سامانه 131 از سال 1394 شمسی در آذربایجان غربی راه اندازی شده و علاوه بر این استان تا کنون در 26 استان کشور این سامانه فعال شده است.
آذربایجان غربی بر اساس گفته مسئولین جهاد کشاورزی از لحاظ مجهز بودن به سیستم و امکانات مورد نیاز این سامانه در بین استان های کشور در رتبه هفتم قرار دارد.
7125/3214/3072
**خبر: طاهره نوید آرین **تنظیم کننده: شاهین سپهراد **انتشار: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، اولین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون‌متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • حضور استاندار اذربایجان غربی در سامانه سامد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه