Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار معلول آملی گفت: اگر امام جمعه شهرم به‌عنوان پشتیبان نبودند قطعا نمی‌توانستم به تلاش‌هایم ادامه دهم، با حضورتان قوت قلبی برای من بوده‌اید. به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، مردمی‌ بودن خصیصه مهمی‌ است که این روزها هر چه پیش می‌‌رود در میان مسئولان کم‌رنگ‌تر می‌شود و اندکی هم اگر صورت بگیرد یا در مراسمات خاص با رنگ لعاب‌های سیاسی هدف اصلی‌شان را گم می‌کند و یا با چهره‌ای شاخص انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روزها بعضی از مسئولان ترجیح می‌‌دهند در پشت صندلی چرمین خود بنشینند و به وظایف‌شان عمل کنند تا اینکه ساعت‌ها در میان درد و دل ارباب رجوع‌های خسته بپردازند؛ البته هنوز هم مسئولانی هستند که پای خود را فراتر از آنچه شرح وظایفشان است می‌گذارند و گوش‌هایشان را برای حرف‌های نگفته مردم تیز می‌کنند.

خدمت‌رسانی به مردم یکی از روش‌هایی است که همیشه از صدر اسلام تا به حال توسط رهبران سیاسی به مسئولان تاکید شده است به همین خاطر بوده که رهبر کبیر انقلاب مسئولان را به خدمت‌رسانی برای مردم تشویق می‌کردند و می‌فرمایند: «همه کسانی که دست اندرکار هستند و امور مملکت را می‌گردانند، به هر جوری که هست، بفهمند که حکومت‌ها... باید در خدمت ملّت باشند... به مردم حالی کنند که ما خدمتگزاریم و نمونه بارز این خدمت‌گزاری امام علی (ع) است که الگوی برای تمام مردان تاریخ بوده و خواهد بود.»

پدر معنوی آمل، الگویی برای مردمی‌بودن مسئولان

افتخار بزرگی است، در شهری زندگی می‌کنیم که مسئولانش فلسفه خدمت‌رسانی را به درستی هجی کرده‌اند و همه دارایی‌شان را در ارج نهادن و خدمت‌رسانی به مردم می‌بینند و آنچه وجدان اقتضا می‌کند عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه شهرستان آمل یکی از این مسئولانی است که مردمی‌ بودن را فدای بازی‌های سیاسی کرده و برای حفظ کیان نظام و تدوام پیوند صمیمانه میان مردم تلاشی وافر انجام داده است.

مرتضوی در دیدار خود با ربابه محمدزاده خبرنگار معلول آملی اظهار کرد: خانم محمد‌زاده از زحمت‌کشان این شهر هستند و با هر گونه سختی و گرفتاری با جان و دل به خدمت مردم می‌پردازند و از جنس مردم و برای مردم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسقامت مثال‌زدنی این خبرنگار باعث پیشرفت در زندگی‌اش شده است، خاطرنشان کرد: در همه عرصه‌ها شاهد حضور ربابه محمدزاده هستیم و این معلولیت ظاهری نتوانسته او را از اهدافش بازدارد، بلکه چند گام به جلوتر برده است.

 


امام جمعه آمل از حضور همیشگی ربابه محمدزاده در عرصه خبر تشکر کرد و یادآور شد: تلاش و پشتکار وی به دیگران درس جدیت و رسیدن به هدف می‌دهد و توانستند معلولیت جسمی‌ را محرکی به جلو ببینند.

وی به قلم و خدمت منصافه این بانوی آملی اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم و جامعه در نوشته‌هایتان موج می‌زند و درس خدمت به مردم همان درس عبادت و بندگی است که به ایمان و استقامت درون انسان برمی‌گردد.

ربابه محمدزاده ضمن تشکر صمیمانه از امام جمعه خاطرنشان کرد: اگر امام جمعه شهرم به‌عنوان پشتیبان نبودند قطعا نمی‌توانستم به تلاش‌هایم ادامه دهم، با حضورتان قوت قلبی برای من بوده‌اید.

وی از این دیدار ابراز خرسندی کرد و افزود: همیشه در رویاهای من بود که این خانه با قدم سید بزرگواری چون شما مزین شود و این اتفاق برایم جای خوش یمنی است.

این خبرنگار آملی از درد و دل‌های زندگی معلولان بیان کرد و یادآور شد: گاهی 200 پله را بالا و پایین می‌کنم، مشکلات زندگی معلولان زیاد است، به اضافه اینکه در خانه هم مشکلات زیادی دارد و مسیر دور آن با محل کارم باعث می‌شود رفتن به روستا را ترجیح دهم.

وی با نارضایتی از مبلمان شهری عنوان کرد: پله برای من و امثال من سم است، حتی اگر ارتفاع کمی‌ داشته باشد، در مسیر کارم برای اینکه بین دو بلوار ارتفاع کمی‌ وجود دارد مجبور هستم کرایه‌ای که باید 700 تومان شود، 5 هزار تومان پرداخت کنم و مسیرم را زیادتر کنم و یا برای مشکلات اداری باید از افراد دیگر کمک بخواهم، مثلاً برای تعویض دفترچه بیمه که کنار تکیه اسک وجود دارد هیچ فکری برای معلولان نشده است.

این معلول توانمند با اشاره به وجود 6 هزار معلول در آمل، تصریح کرد: مشکل بزرگ معلولان وسیله نقلیه است، با وجود تعداد زیاد معلول در این شهر، یک وسیله نقلیه عمومی ‌برای آنان درنظر گرفته نشده است و این یعنی مرگ یک معلول.

محمدزاده با بیان اینکه در زمان دادن مجوز ساخت و سازها، مناسب‌سازی در نظر گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: سالن‌های همایش چون شهرداری که یک سالن برای عموم مردم است و سالن‌های خصوصی چون دانشگاه شمال و... با اینکه گذاشتن یک رمپ برای معلولان چیزی از زیبایی آنجا نمی‌کاهد، بلکه فرد معلول می‌تواند مانند دیگر افراد به روی سن برود و حس خودباوری را درک کند، حتی چندی پیش که خواننده کشورمان رضا صادقی به سالن اریکه آریایی آمد، با این مشکل روبه‌رو شد که واقعا تاسف‌بار است.

شاید مسئولی که امروز از مناسب‌سازی اداره‌اش طفره برود، در زمانی نه چندان دور خود یا خویشان نزدیک‌اش دچار آسیب شوند، مهندسی که امروز پاساژی می‌سازد، ثروتمندی که مخارج یک برج را می‌دهد، اما از هزینه رمپ صرف نظر می‌کند و تمام افرادی که معلولان را می‌بینند و بی‌توجه از کنار آرزوهای‌شان رد می‌شوند، شاید مجبور شوند با حسرت به پله‌ها خیره بمانند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه پایگاه مردمی است

حجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.

وی با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید

مطالبات مردمی روی میز بررسی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آن‌ها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.

نکونام با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، ادامه داد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران