Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه آموزش و پرورش این استان برای نخستین بار به صورت پایلوت از ابتدای دی در شهرستانهای هیرمند و بم پشت سراوان اجرا شده است.

علیرضا راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این سند موضوعات مختلف نظیر جانمایی مدارس برحسب فاصله روستاها، نیازهای پوشش تحصیلی، فضاها، تجهیزات و نیروی انسانی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بر اساس این سند ظرفیت ها و نیازمندهای هر منطقه تعیین و برنامه های اجرایی مورد نیاز آن برای 10 سال آینده مشخص می شود.
وی ابراز امیدواری کرد این سند تا پایان امسال در این 2 شهرستان تدوین شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تدوین سند توسعه آموزش و پرورش را گامی موثر در تحقق عدالت آموزشی برشمرد.
راشکی با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در سیستان و بلوچستان3.11 متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.
وی بیان کرد: 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام معلم بخش بوشکان در سالن اجتماعات شهر کلمه اظهار کرد: بسیار خوب است که مبانی فکری شهید مطهری را برای فرزندان خود تبیین کنیم که برای نسل امروز راهگشا است.

وی با اشاره به سرکشی به مدارس بخش بوشکان اضافه کرد: معلمان این بخش در شرایط سختی هستند و با حداقلی‌ترین حقوق و مزایا در سخت‌ترین شرایط مشغول خدمت هستند که از همه معلمان این بخش تقدیر می‌کنم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشکلات و چالش‌های معلمی آشنا هستم بیان کرد: کار معلمی نسبت به گذشته سخت و سخت‌تر شده است و معلم امروز باید به روز باشد.

وی گفت: در مجلس یازدهم مطالبه معلمان یعنی قانون رتبه‌بندی تصویب شد که بسیار مهم بود و امروز مطالبه ما از دولت اجرای صحیح این قانون است و در این راستا استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با چند هدف از جمله این هدف دنبال کردیم.

رضایی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز موارد خوبی مصوب شد که اگر دولت به خوبی اجرا کند، مسائل معلمان و آموزش و پرورش تا حد بسیار زیادی رفع می‌شود.

وی تقویت نیروی انسانی و بهبود وضعیت زیرساخت‌های آموزش و پرورش در این شهرستان را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که با تحقق برنامه‌ها شاهد آینده بهتری در این شهرستان باشیم.

کد خبر 6098745

دیگر خبرها

  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • پیکر ۲ جوان غرق شده در رودخانه نیاتک هیرمند پیدا شد
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • تصاویر دیدنی از جان گرفتن هیرمند، شاهرگ حیاتی سیستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان