Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@20:51:45 GMT

اعلام محل قطعی دپوی پسماند روی تا 2 ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۳۳۷۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در جلسه مکان ‌یابی دپوی پسماند روی زنجان، با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرصت 10 روزه‌ای جهت اعلام محلی دائمی جهت دپوی پسماند روی در اختیار استان قرار داده است، گفت: در این زمینه، 7 منطقه برای این موضوع در نظر گرفته شده که پس از بازدید و بررسی کمیته استانی متشکل از دستگاه‌ های متولی و مسئول، یکی از این مناطق با اولویت و لحاظ کردن تمام جوانب، به‌ عنوان محل دائمی مدیریت پسماند روی، معرفی می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا آبی‌پور افزود: پس از معرفی منطقه مذکور، مشاور مربوطه 2 ماه فرصت دارد تا ضمن ارائه راهکار برای کنترل آلودگی فعلی، ارزیابی و نظر نهایی خود را نسبت به قطعی بودن محل دائمی دپوی پسماند روی اعلام کند.

وی با بیان اینکه کوتاهی ‌ها در گذشته، سبب شده تا هم اکنون آلودگی پسماند روی به معضل ملی تبدیل شود، اظهارداشت: با توجه به اینکه این موضوع به دلیل اهمیت سلامتی مردم، کنترل وضعیت فعلی و اولویت اشتغال از حساسیت بالایی برخوردار است، لذا مدیر استان، نظارت و کنترل لازم در خصوص تملک و سایر امور اجرایی را داشته و همه دستگاه ‌ها نیز باید در زمینه تامین محل دائمی دپوی پسماند روی، همکاری لازم را به عمل آورند؛ چرا که با توجه به تاکید مدیر استان، هرگونه کوتاهی در این زمینه، منجر به تعطیلی واحد تولیدی مربوطه می ‌شود.

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه امروز گفت که توقف تجارت ترکیه با اسرائیل تا زمانی که آتش بس دائمی در غزه و همچنین جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تامین شود، ادامه خواهد داشت.

وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد که "نگرش سازش ناپذیر" اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در شرایط دشوار غزه و تامین آتش بس دائمی با حماس، آنکارا را بر آن داشت تا آخرین اقدام را برای توقف تجارت با این رژیم اتخاذ کند.

بولات ضمن به‌روزرسانی ارقام تجارت خارجی در ماه آوریل، خاطرنشان کرد که تا زمانی که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موضع متعهدانه‌تری برای کاهش حملات به سرزمین‌های فلسطینی نشان ندهد، صادرات ۵۴ گروه محصول به اسرائیل متوقف خواهد شد.

بولات خاطرنشان کرد: در ماه آوریل، صادرات ترکیه با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۹.۳ میلیارد دلار و واردات با ۴.۲۴ درصد افزایش به ۲۹.۲ میلیارد دلار رسید.

یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در واکنش به اقدام ترکیه مدعی شد: آنکارا با مسدود کردن بنادر برای واردات و صادرات اسرائیل، قرارداد‌ها را زیر پا می‌گذارد. یک دیکتاتور اینگونه رفتار می‌کند.»

تصمیم ترکیه یک ماه پس از آن اتخاذ شد که آنکارا اعلام کرد صادرات محصولات ۵۴ دسته مختلف از جمله آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود، تجهیزات و محصولات ساختمانی، سوخت هواپیما و ... را به رژیم اسرائیل محدود کرده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • کشف بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج
  • بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج کشف شد
  • مقاومت: حماس توافقی را که شامل آتش‌بس دائمی نباشد، نمی‌پذیرد
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • گلایه پیولی از خبرنگاران: نمی‌توانم شما را کنترل کنم!
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد