Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ۶۰ درصد بیماران مبتلا به صرع، کنترل بیماریشان با دارو محقق می‌شود، گفت: ۴۰ درصد دیگر این بیماران برای بهبودی نیاز به عمل جراحی دارند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید سهراب هاشمی فشارکی در آستانه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی صرع اظهارداشت: برای اولین بار در ایران شاخه ILAE ایران عهده‌دار برگزاری این کنگره سالیانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیح اینکه ILAE یک سازمان بین المللی است که اخیرا ایران به عضویت آن در آمده است و مهمانانی از کشور‌های کانادا، برزیل و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و جدیدترین دستاورد‌ها و مطالب علمی در حوزه صرع توسط اساتید داخلی و خارجی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
این درمانگر صرع گفت: در چهاردهمین کنگره بین المللی صرع سه کارگاه نوار مغزی، رادیولوژی صرع و نورو سایکوژی برگزار و جدیدترین مباحث در این حوزه‌ها ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه صرع یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌ها در ایران و جهان به شمار می‌رود، گفت: با تولید دارو‌های ضد صرع انقلاب بزرگی در زمینه کنترل بیماری صرع در دنیا به وجود آمد و در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران مصروع از طریق دارو بیماریشان کنترل می‌شود.
هاشمی فشارکی با بیان اینکه تعداد کمی از بیماران هستند که پس از قطع دارو مشکل آن‌ها باز نمی‌گردد، گفت: برخی از بیماران علیرغم مصرف دارو، حمله‌های صرعشان ادامه یافته و زندگی آن‌ها به صورت فلج کننده ادامه دارد که تعداد قابل توجهی از این افراد قابل عمل جراحی هستند.
متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: ۴۰ درصد بیماران درمان آن‌ها و کنترل بیماری‌شان از طریق دارو انجام نمی‌شود که می‌توان از طریق جراحی به آن‌ها کمک کرد بر همین اساس طی ۱۰ سال گذشته در ایران حدود ۴۰۰ مورد عمل جراحی در این زمینه انجام گرفته که نتایج بی‌نظیری به همراه داشته و تشنج بیمار بسیار اندک شده است.
مسئول کمیته کارگاه‌های چهاردهمین کنگره صرع با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی یک درصد مردم دنیا مبتلا به بیماری صرع هستند، گفت: بر اساس تخمین‌ها این رقم در ایران حدود ۸۰۰ هزار نفر بوده که ۳۰۰ هزار مورد آن‌ها برای بهبودی نیاز به عمل جراحی دارند.
متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: بیماران مصروع در صورت عدم کنترل بیماری‌شان در ازدواج، تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی و ... دچار مشکل خواهند شد بنابراین توجه به درمان آن‌ها مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است. چهاردهمین کنگره بین المللی صرع ۴ تا ۶ بهمن در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد اصفهان برگزار می‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.iranianiec.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور