Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، افشین حبیب زاده با اشاره به  طرح ترافیک مصوبه دولت، گفت: «محدوده‌های طرح ترافیک تغییری نمی‌کند و تنها نام این محدوده‌ها دچار تغییراتی می شود.»

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب، ادامه داد: «در این طرح دو نوع معاینه فنی برتر و عادی خواهیم داشت که بر اسای معاینه فنی برتر خودروها با سخت گیری بیشتری مورد معاینه قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حبیب زاده با بیان اینکه بالغ بر 50 درصد خودروهای فعلی در معاینه فنی برتر رد صلاحیت می شوند، افزود: «این طرح عادلانه است و بدین صورت نیست که 118 هزار مجوز برای 118 هزار خودرو صادر شود و هر کس بخواهد قادر باشد وارد محدوده طرح ترافیک شود و باید عوارض محدوده را پرداخت کند.»

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید ترافیک محدودیتی برای خودروهای ورودی به طرح، مطرح نیست، ادامه داد: « در این طرح، فروش روزانه، کارت شناور و مجوز جدید وجود ندارد و برای هر خودرو با ورود به محدوده طرح ترافیک طبق محاسبات هر زون، مبالغی از شارژ کارت های صادر شده کسر می شود.»

حبیب زاده با اعلام اینکه در این طرح جدید، مجوزی به فروش نخواهد رسید، گفت: «ما نمی‌توانیم تردد مردم به یک محدوده را ممنوع کنیم و در همه جای دنیا این محدودیت را با دریافت عوارض کنترل می‌کنند؛ همچنین اگر این تردد در ساعات پیک ترافیک صورت گیرد، حداکثر عوارض دریافت می‌شود.»

عضو شورای شهر تهران افزود: «برای این طرح، سه پیک ساعتی شامل 10 صبح، 10 تا 4 بعد از ظهر و 4 تا 7 عصر تعریف شده است و اگر راننده در این پیک ها یا در روز آلودگی یا با خودروی دارای معاینه فنی عادی وارد محدوده طرح ترافیک شود، با حداکثر عوارض رو به رو می شود.»

حبیب زاده که در یک برنامه رادیویی  اظهار کرد: «شورا پیشنهاد داده است که یک زون نیز شامل کل شهر تهران باشد که در مواقع آلودگی بتوان عوارضی قابل توجه را به منظور جلوگیری از تردد بیش از حد تعریف کرد؛ اما خودروهای سواری بیشترین نقش را در آلودگی هوا ندارند و بحث ترافیک نیز موضوع دیگری است.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.   به گزارش مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و … که صبح امروز برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.   وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.   موسوی‌پور ادامه داد: در بستر آزادگان از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده است.   وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اعلام کرد: قطعاً اجرای طرح ترافیک جدید امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم