Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، سودان روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده در اعتراض به بالا رفتن قیمت نان در سراسر این کشور بود و در جریان این اعتراض ها یک دانشجو کشته شد و نیروهای امنیتی سودان نیز یکی از رهبران مخالفان را بازداشت کردند و چندین روزنامه را توقیف شد تا اعتراض های رو به گسترش سرکوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات و اعتراض ها پس از اعتراض مشابه در شهر «سنار» در جنوب شرق کشور در روز شنبه در مخالفت با لغو سوبسید نان برگزار شد. دولت سودان در اواخر ماه پیش اعلام کرد که سوبسید نان را در بودجه سال 2018 لغو می کند.

یکی از ساکنان شهر«الدمازین» در جنوب شرق سودان به رویترز گفت که پلیس روز گذشته برای متفرق کردن نزدیک به 400 تظاهرکننده که در مخالفت با بالا رفتن قیمت ها شعار داده و شماری از آنها لاستیک آتش زدند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

لغو سوبسید بخشی از تدابیر ریاضتی است که دولت سودان برای رویارویی با بالا رفتن تورم که نزدیک به 25 درصد افزایش یافته است و نیز برای مقابله با کمبود شدید پول در پی وادرات گسترده، اتخاذ کرده است.سودان طی سال های اخبر شاهد اعتراض های گسسته ای به تدابیر ریاضتی بوده است و به گفته سازمان عفو بین الملل نزدیک به 185 نفر در سال 2013 طی تظاهرات سودانی ها در اعتراض به بالا رفتن بهای سوخت کشته شدند در تظاهرات سال 2013 هزاران نفر به خیابان ها ریختند.

از آن زمان به بعد اعتراض هایی با حجم کمتر برگزار می شده است این در حالی است که احزاب مخالف اصلی خواستار برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به بالا رفتن بهای نان شدند.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری