Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان و خروج بازار برنج از رکود،شرکت بازرگانی دولتی را مکلف کرد تا برای اولین بار بخشی از ذخایر راهبردی برنج را از محل تولید داخلی تامین کند.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، با هدف حمایت از کشاورزان و خروج بازار برنج از رکود، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای، شرکت بازرگانی دولتی ایران را مکلف کرد تا برای اولین بار بخشی از ذخایر راهبردی برنج را از محل تولید داخلی تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی در این نامه با اشاره به رکود حاکم بر بازار برنج داخلی و کاهش قیمت انواع برنج پرمحصول در بازار، خطاب به مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرده است: به منظور حمایت از کشاورزان عزیز، تنظیم بازار برنج داخلی و تأمین بخشی از ذخایر راهبردی برنج از محل تولید داخلی، موضوع ماده (۲) تصویب نامه شماره ۳۹۲۱-۹۴/م/ت۵۱۸۷۱ه مورخ ۹۴/۲/۲۰ هیئت محترم وزیران و دستورالعمل اجرایی مربوطه و هماهنگی به عمل آمده با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، آن شرکت موظف است نسبت به خرید برنج داخلی از کشاورزان با رعایت موارد زیر اقدام نماید:

۱- برنج هایی قابل تحویل و خریداری می باشد که تولید داخل کشور و محصول تولیدی سال زراعی جاری باشد.

۲- نرخ خرید انواع برنج بر اساس ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج های صدری هاشمی نود و یک هزار ریال (۹۱٫۰۰۰ ریال)، شیرودی پنجاه و چهار هزار و پانصد ریال (۵۴٫۵۰۰ ریال)، ندا و نعمت چهل و هشت هزار و پانصد ریال (۴۸٫۵۰۰ ریال) است.  

۳- محاسبه قیمت خرید توافقی برنج بر اساس جدول پیوست می باشد به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد از قیمت برنج های خریداری شده مطابق دستورالعمل های مربوطه و جدول پیوست کسر و شکستگی کمتر از هشت درصد (حداکثر تا ۷.۵درصد) به نرخ های مربوطه اضافه می شود.

۴- حداکثر شکستگی قابل قبول پانزده درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه هفت و نیم درصد است.

۵- برنج باید عاری از هر نوع آفت زنده باشد.

۶- برنج صدری هاشمی صرفا از کشاورزان استان گیلان و برنج های پرمحصول (شیرودی، ندا و نعمت) صرفا از کشاورزان استان مازندران خریداری شود.

۷- زمان خرید در سطح استان های یادشده حداکثر تا تاریخ ۹۶/۱۱/۱۵ خواهد بود.

۸- سازمان جهاد کشاورزی استان های مذکور موظفند فهرست کشاورزان تولیدکننده برنج متقاضی فروش، همراه اطلاعات لازم از قبیل مقدار تولید، واریته، میزان سطح زیر کشت و ... را در اختیار مدیران غله و خدمات بازرگانی استان های یادشده قرار دهند.

۹- آن شرکت موظف است با تمهیدات لازم نسبت به نظارت بر خرید کیفی برنج صدری هاشمی و پرمحصول اقدامات لازم را به عمل آورد.

وزیر جهاد کشاورزی در این نامه تصریح کرده است: همچنین مسئولیت اتخاذ تدابیر لازم به منظور ممیزی و عدم تحویل محموله های برنج مخلوط با برنج خارجی یا سایر واریته های داخلی غیر مشمول به عهده شرکت خواهد بود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند