Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:39:59 GMT

برافراشته‌شدن‌پرچم‌سوریه‌درحومه ادلب

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۸۹۳۲۰

اهالی روستاهای مختلف سوریه در حومه ادلب با بیرون کردن گروه‌های مسلح، پرچم این کشور را برافراشتند و عکس‌های رئیس‌جمهور سوریه را در دست گرفتند. ناطقان: با پیشروی سریع نیروهای سوریه در جنوب استان ادلب و فراری شدن تروریست‌ها (+)، اهالی روستاهای «رمله، ابو علیج، جب القصب، مکسر تحتانی، مکسر فوقانی و خیریه» در حومه ادلب پرچم سوریه را برافراشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش وبگاه «شام‌تایمز»، اهالی روستاهای یاد شده همچنین تصاویر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و «سهیل الحسن» فرمانده عملیات نظامی در حومه جنوب شرقی ادلب را در دست گرفتند و گروه‌های مسلح را از روستاهای خود بیرون کردند.
یک منبع میدانی در این خصوص اعلام کرد آتش‌بار سوریه از روستاهایی که خود اهالی آن، گروه‌های مسلح را بیرون کرده‌اند، گذشته‌اند و فعلا بر رو هدف قرار گرفتن روستاها و مناطقی که گروه‌های مسلح هنوز در آن حضور دارند، متمرکز شده‌اند.
پس از پیشروی ارتش سوریه در عمق ریف ادلب و تسلط بر دهها روستا « هیئة تحریر الشام » جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل داد و نشانه‌های ناامیدی و شکست بر چهره فرماندهان آن آشکار بود.
آزادی بیش از 10 روستای دیگر
بخش رسانه‌ای «الاعلام الحربی» امروز (دوشنبه) اعلام کرد ارتش سوریه و متحدان آن عملیات خود در حومه جنوب شرقی ادلب را ادامه می‌دهند و امروز بر 11 روستا مسلط شدند.
الاعلام الحربی اعلام کرد که در درگیری با عناصر جبهة‌النصره و گروههای متحد ان روستاهای "الفریجة - الجهمان - الداودیة - ربع الهوى - ابو العلیج -العلیج - جب القصب - بشکون - حرجلة - مکسر فوقانی - مکسر تحتانی" آزاد شد. 
ساعتی بعد از این خبر نیز ارتش سوریه موفق شد روستای «مردغانه البرتقاله» در شمال شرق شهرک «سنجار» و «نیباز شمالی» در شمال روستای «نیباز قبلی» و همچنین روستای «اعجاز» در شمال روستای «کفریا المعره» را از اشغال گروه تروریستی جبهة‌ النصره (شاخه القاعده در سوریه) آزاد کند.
منبع: فارس برچسب ها: ارتش سوریه ، ادلب ، داعش

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • آیین گاوکشان 
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد