Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وزارت نفت، یک فروند نفتکش تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران ساعت ۸ شامگاه شنبه (۱۶ دی‌ماه) به وقت چین در مسیر کره جنوبی بر اثر برخورد با یک کشتی فله‌بر دچار حادثه شد.

این نفتکش که حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی برای شرکت هانوا توتال کره جنوبی بود به روش فوب (FOB) به این شرکت کره‌ای فروخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش این محموله با قیمت کنونی نفت حدود ۶۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در قراردادهای فوب (FOB) تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدا است. فروشنده وقتی کالا را از روی عرشه کشتی عبور داد ریسک خود را خاتمه داده است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. امضای قرارداد حمل از بندر تحویل و بیمه و بازرسی نیز با خریدار است.

با توجه به این که فروش این محموله به روش فوب بوده است، بنابراین ایران پول این محموله را به طور کامل دریافت خواهد کرد و هیچ هزینه‌ای بابت فروش محموله میعانات گازی به ایران در این حادثه تحمیل نخواهد شد. شرکت هاوانا توتال بدون تردید هزینه این محموله را از شرکت‌های بیمه دریافت می‌کند.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی درباره بیمه این نفتکش اظهار کرده: ۷۰ درصد بیمه‌نامه نفتکش ایرانی موسوم به سانچی متعلق به یک شرکت بیمه نروژی و ۳۰ درصد تحت پوشش شرکت‌های بیمه ایرانی است.

وی ارزش نفتکش تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران را ۳۲ میلیون دلار عنوان کرده و گفته است: مسئولیت پوشش بیمه فوت و نقص عضو خدمه کشتی و همچنین آلودگی احتمالی دریا با بیمه P&I کلاب بین‌المللی است

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی از تایید حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها با ۴۴۵ هزار نفر قرارداد امضا کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیداحمد خادمیان مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

وی با یادآوری این‌که تاکنون یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: بانک‌ها تاکنون با 445 هزار و 68 نفر (30 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

به گزارش تسنیم،  اوایل اسفندماه سال گذشته دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازیاز ثبت‌نام یک میلیون و 462 هزار و 160 متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده بود.

تا آن زمان از این تعداد یک میلیون و 296 هزار و 915 متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شد‌ه‌ بودند. از این تعداد نیز 895 هزار و 668 متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با 381 هزار و 763 متقاضی (29.4 درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 150 میلیون تومان، در سایر شهرها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است.  نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و دوره بازپرداخت آن 60 ماهه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • امدادرسانی به دو حادثه دیده در منطقه میانکوه
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)