Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: نظام جمهوری اسلامی و کشور دشمن دارد و دشمنان هرجا ساز ناکوکی را ببینند، طمع می‌کنند تا به فضا دامن بزنند اما اگر مسئولان درست عمل کنند دشمنان خفه می‌شوند.

حجت الاسلام هادی غفاری به خبرآنلاین گفت: اگرچه مسئولان به نقش عوامل خارجی در ناآرامی‎های اخیر اشاره کردند اما خودشان می دانند که زیربنا و عوامل اتفاقات اخیر چیست؟ مگر آنکه بخواهند خود را گول بزنند که این کار ناشایستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص عواقب ریشه یابی نادرست مسائل و وقایع مهم در کشور افزود: وقتی خبری درست تحلیل و ریشه یابی نشود، مسئولان بد نتیجه می گیرند و راه حلی پیدا می کنند که انحرافی است. طبیعتا آثار اقدامات آنها نیز بد می شود. بنابراین اول باید درست ریشه یابی را انجام داد و سپس راه حل درست را پیدا کرد.

این فعال اصلاح طلب با اشاره به گسست بین نسلی به وجود آمده که در همه نمادهای جامعه قابل رویت است، گفت: ما با دو هدف مبارزه با استبداد داخلی و مبارزه با استعمار خارجی انقلاب کردیم. در مبارزه با استعمار خارجی بالای 90 درصد موفق بودیم اما در برچیدن استبداد داخلی که مظاهرش در محیط خانواده، کار، جامعه و غیره وجود دارد، باید گام های موثری برداشت.

وی با بیان اینکه مشکلات صدای مردم را درآورده و مسئولان باید دنبال راه حل باشند، افزود: یک روز یک راننده تاکسی در شیراز من را شناخت و گفت «من قرار بود مدیر یکی از بانک ها شوم اما در گزینش از من پرسیدند نماز شب اول قبر چند رکعت است؟ پاسخ گفتم من اطلاعی ندارم دانشم در حوزه پولی و مالی است. سئوال بعدی پرسیدند، کفن مرده چند تکه است؟ گفتم از مسائل شرعی مربوط به مردگان آگاهی ندارم. خلاصه در گزینش رد شدم و حالا راننده تاکسی شدم». این رفتارها وقتی برای افراد مختلف اتفاق می افتد جمع می شود و جایی بیرون می زند.

غفاری گفت: مسئولان باید مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. برخی ائمه جمعه مطالبی را بیان می کنند که درست نیست. مثلا آیت‌الله جنتی در نمازجمعه گفت «اگر سه وعده نتوانستیم غذا بخوریم دو وعده یا یک وعده غذا بخوریم!»؛ مگر ما انقلاب کردیم که 2 وعده غذا بخوریم، خیر ما انقلاب کردیم 3 وعده غذا بخوریم، یک وعده غذا هم در یخچال مان باشد! یا امام جمعه مشهد گفته است «مردم اشکنه بخورند» مگر الان دوره اشکنه خوری است؟ به یک جوان که تحصیلات عالیه دانشگاهی دارد نمی توان گفت «برو اشکنه بخور». این راهپیمایی‌های اعتراضی اخیر زخمی بود که سر باز کرد و نشان داد راهی که می رویم درست نیست. بنابراین نباید در تحلیل وقایع اخیر به بیراهه رفت.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی، با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار داشت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و نشان‌دهنده بخشی از توان یک نیرو بود.

سردار حاجی‌زاده افزود: در عملیات وعده صادق فقط ۲۰ درصد از مجموع امکاناتی را که برای اقدام تنبیهی علیه صهیونیست‌ها فراهم کرده بودیم، استفاده کردیم که برای مقابله با همین ۲۰ درصد هم صف‌آرایی عجیب و غریبی انجام شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها که گفته بودند «ما دخالت نمی‌کنیم»، کاملاً دخالت کردند و در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: در جریان عملیات وعده صادق، رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه و مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان را تعطیل کرد و حتی یک هواپیمای بدون سرنشین هم به آن مناطق نفرستادند؛ بلکه تمامی امکانات آن‌ها برای مقابله با حمله‌ی ایران، بسیج شد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به کمک آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشورهای منطقه به صهیونیست‌ها در جهت خنثی‌سازی حمله‌ی کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما، رزم‌ناوها و ناوهای هواپیمابر خود را هم وارد عرصه کردند و آن شب ۲۰ درصد از توان یک نیرو صرف مقابله با تمامی قدرت‌های جهانی و متحدان آن‌ها شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: با وجود تمامی اقدامات دشمنان، الحمدلله این پیروزی بزرگ به برکت خون شهدا، تدبیر و اراده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دعای مردم حاصل شد و در واقع این اراده ملت ایران بود که تبلور یافت.

گفتنی است؛ این سخنان سردار حاجی‌زاده در دیدار با «پیمان نصیری» قهرمان پارالمپیک کشورمان بیان شد و سپس قهرمان ارزنده کشورمان در جهت تقدیر از عملیات شکوهمند وعده صادق، مدال طلای پارالمپیک خود را به فرمانده نیروی هوافضای سپاه اهدا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • یک خیزش و ۱۰ پیام
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • ترکیب والنسیا مقابل بارسلونا، جوان‌ترین ترکیب یک تیم در لالیگا طی حداقل 20 سال اخیر
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟