Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: در کلیه روستاهای سطح شهرستان از راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در راستای ایجاد اشتغال روستایی حمایت و استقبال خواهد شد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 98 روستا بوده که از این تعداد، 2 روستای ملحمدره و حبشی جزو روستاهای هدف گردشگری محسوب شده و در حال حاضر یک مورد خانه بوم‌گردی در 18 اردیبهشت‌ ماه امسال با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روستای ملحمدره اسدآباد افتتاح شد که به نام آرتینا مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر حمایت از افراد متقاضی راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی روستایی در روستاهای هدف و کلیه روستاهای این شهرستان، افزود: در راستای حمایت از توسعه و راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی با توجه به طرح توجیهی متقاضی از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اکبری‌ شایگان تصریح کرد: با تسهیلات ارزان‌قیمت خانه‌های بوم‌گردی فرسوده که نیاز به مرمت داشته باشند، با نظارت میراث فرهنگی و با توجه به طرح مرمتی برای اصلاح و رفع خطر مرمت خواهند شد.

وی با تأکید بر نقش مهم بخشداری‌ها در شکل‌گیری و توسعه بوم‌گردی و خانه‌های مسافر روستایی اضافه کرد: بخشداری‌ها با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم در سطح روستاها از نقش موثری در راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی و جذب گردشگری روستایی دارند.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه در حال حاضر 2 مورد متقاضی در راستای ایجاد و راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در روستاهای ملحمدره و ترخین‌آباد وجود دارد، گفت: یک مورد از تقاضاها در کمیته فنی در حال بررسی بوده و دیگری نیز در مرحله تکمیل مدارک است.

وی با اشاره به اینکه فعلا موردی در رابطه با راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در روستای هدف گردشگری حبشی اعلام آمادگی نکرده است، خاطرنشان کرد: با توسعه خانه‌های بوم‌گردی زمینه مناسب جذب گردشگر در شهرستان ایجاد می‌شود که این امر نقش موثری در افزایش درآمد روستاهای هدف گردشگری و مهاجرت معکوس دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد