Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رهنما مدیرکل استاندارد گفت: وسایل شهر بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و در صورت بهره برداری بدون مجوز استاندارد متخلفین پاسخگوی هرگونه حادثه احتمالی خواهند بود.

وی افزود: در استان فارس عمده وسایل شهربازی شناسائی شده و با تمامی فرمانداران و شهرداران استان مکاتبات متعددی در خصوص نحوه استاندارد سازی وسایل شهربازی و اینکه بهره برداری از آن‌ها بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است، انجام گرفته و هرچند در برخی از شهر‌های استان بویژه شهرشیراز اقدامات خوبی انجام گرفته لیکن هنوز بعضی از وسایل شهربازی در استان بدون تاییدیه این اداره کل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهنما ادامه داد: ازابتدای امسال تاکنون تعداد ۵۰ وسیله شهربازی به دلیل غیر استاندارد بودن پلمپ و به متصدیان آن‌ها اعلام شده است که یا نسبت به رفع معایب اقدام و یا در غیر این صورت نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد تاکید کرد: در صورت عدم توجه متصدیان و سازندگان وسایل شهربازی به اخطار‌های اداره کل متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رهنما به شهروندان توصیه کرد: از استفاده از وسایل پارک‌های محله‌ای بدون تاییدیه استاندارد و نیز وسایل بازی فلزی این پارک‌ها خودداری کنند چرا که این وسایل بسیار خطرناک بوده و احتمال بروز آسیب جسمی به افراد زیاد است.

مدیرکل استانداردفارس از برگزاری دوره‌های آموزشی، توجیهی برای دست اندرکاران وسایل بازی خبر داد و تصریح کرد: شماری از نمایندگان شهرداران مناطق مختلف شهر شیراز و بهره برداران وسایل بازی در استان فارس در دوره‌های آموزشی مختلف باچگونگی استانداردسازی وسایل بازی و جدیدترین مقررات استاندارد در ارتباط با وسایل شهربازی آشنا شدند.

وی گفت: بر اساس استاندارد ملی ایران تجهیزات شهربازی بایستی حداقل دارای مشخصات داشتن جعبه کمک‌های اولیه، سیستم اطفاء حریق، داشتن حصار اطراف دستگاه برای هر تجهیز به حداقل ارتفاع یک متر و فاقد میله‌های افقی، داشتن تابلو محدودیت‌های بهره برداری برای هر دستگاه، نصب گواهینامه استاندارد بروی هر دستگاه در دید عموم، داشتن دوربین‌های مدار بسته برای هر دستگاه، نصب تجهیزات به سیستم اتصال زمین (مخصوص دستگاه‌های برقی)، تایید آتش نشانی برای تجهیزات شهربازی سرپوشیده، عبور تمامی سیم‌ها و کابل‌های دستگاه ازدرون لوله‌های محافظ هادی برق، بازرسی روزانه، هفتگی و ماهانه توسط اپراتور و ناظر فنی دستگاه و تکمیل چک لیست‌های مربوطه و ثبت حوادث مربوطه باشد.

رهنما همچنین اظهار کرد: تجهیزات زمین بازی (پارک‌های محله‌ای) بایستی حداقل مشخصات درون محوطه بازی فاقد هرگونه مانع باشد، منطقه زمین بازی دارای سطوح جاذب ضربه (کفپوش) مطابق با نوع تجهیزات باشد، ممنوع بودن تاب‌های کجاوه ای، استفاده از ضربه گیر (میرا کننده) در زیر الاکلنگ ها، ممنوع بودن بیشتر از دو نشیمنگاه تاب در یک ساختار، نداشتن پلکان لغزنده برای تجهیزات و فاصله بین قسمت‌های باز در منطقه بازی کمتر از سه سانتیمتر باشد.
انتهای پیام/ر

ممنوعیت بهره برداری از وسایل شهربازی بدون تاییدیه استاندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، از پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی شهرستان بندر خمیر بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این بازدید اظهار داشت: با برگزاری سه مرحله مزایده، تمام موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های شهرستان بندر خمیر فروخته شد.

وی با اشاره به فروش ۸۵۶ دستگاه موتورسیکلت در نتیجه برگزاری این مزایده‌ها گفت: در نتیجه این امر، پارکینگ انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بندر خمیر به صورت کامل تعطیل شد.

قهرمانی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشدی که در جهت ساماندهی به وضعیت پارکینگ‌ها حاصل شده و در نتیجه برگزاری مستمر مزایده‌ها، بیشتر وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان هرمزگان نیز تعیین تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه پس از دستورات صریح ریاست قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، حجت بر همه دستگاه‌های متولی تمام شده است، تأکید کرد: دادگستری هرمزگان از هیچ کوششی برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان، فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 6086872

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است