Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داد: دولت ترامپ درصدد ارایه طرحی است که از دیپلمات های امریکایی در کشورهای خارجی و وابستگان نظامی آمریکا در سفارتخانه های این کشور می خواهد تلاش خود را برای فروش اسلحه آمریکایی بیشتر کنند.

به گزارش ایرنا، ترامپ خواستار افزایش صادرات اسلحه از آمریکا به کشورهای خارجی شده است به طوری که دولت آمریکا میلیاردها دلار بیش از پرداخت های خود به کشورهای خارجی به عنوان کمک از فروش اسلحه به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز به نقل از مقام های مطلع می گوید: دولت ترامپ می خواهد از اول ماه فوریه برنامه ای را برای اسان ساختن مقررات مربوط به صدور اسلحه به کشورهای خارجی اعلام کند. این اقلام صادراتی از تجهیزات نظامی و توپخانه گرفته تا جت های جنگنده، هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های جنگی را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، ترامپ در پیگیری وعده های انتخاباتی خود برای ایجاد شغل در ایالات متحده از طریق فروش کالاها و خدمات تولیدی این کشور، این برنامه را تهیه کرده است تا بتواند کسری بودجه پنجاه میلیارد دلاری امریکا در شش سال گذشته را جبران کند.
مشکلی که می تواند اجرای طرح ترامپ را ناممکن سازد، وجود رقبای خارجی مثل روسیه و چین است.
ناظران سیاسی می گویند : منظور ترامپ از آسان سازی مقررات صدور اسلحه در مغایرت با مقررات موجود در مورد حقوق بشر و لزوم کنترل فراوانی اسلحه می باشد.
طرفداران حقوق بشر و کنترل دست یابی به اسلحه در خاورمیانه و جنوب آسیا می گویند چنین برنامه ای برای تشویق صدور اسلحه آمریکایی، خطر دست یابی تروریست ها به سلاح های جنگی را بیشتر می کند و انها را قادر خواهد ساخت برای عملیات تروریستی خود به اسلحه های خطرناک دسترسی پیدا کنند.
ناظران سیاسی می گویند ترامپ، علاوه بر بهره برداری از گروه وابسته های بازرگانی و نظامی که در سفارت خانه های آمریکا در خارج از کشور کار می کنند، ممکن است مقررات بین المللی حمل و نقل سلاح های جنگی مصوبه سال 1976 را که در سه دهه اخیر اصلاح نشده است را مورد تجدیدنظر قرار دهد.
یک مقام ارشد آمریکا بدون ارایه جزییات گفت: اصلاح مقررات بین المللی حمل و نقل اسلحه، و تسهیل صدور اسلحه آمریکایی به کشورهای غیر عضو ناتو باعث فروش میلیاردی اسلحه آمریکایی و ایجاد شغل خواهد شد.
به گفته این مقام آمریکایی، راهبرد شرکت دادن وزارت دفاع امریکا و وزارت امور خارجه امریکا برای بازاریابی اسلحه های آمریکایی به نفع شرکت لاکهید و شرکت بوئینگ خواهد بود که طرف های قرارداد پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) هستند.
رویترز می گوید: کاخ سفید و پنتاگون از ارایه توضیح در این باره خودداری کردند.
شبک**اروپام**1416**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی
مترجم: صفر سرابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند