Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-08@13:50:52 GMT

میشل عون: لبنان مسئول جنگ در سوریه نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۸۸۲۸

به گزارش پارس نیوز،

میشل عون، ‌رئیس‌جمهوری لبنان در مراسم استقبال از کریستوف مارتان، رئیس هیأت صلیب سرخ در لبنان گفت: درخواست برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با توجه به شرایط موجود در سوریه اتخاذ شده و لبنان امیدوار است که شرایط آنها در آینده‌ای نزدیک بهبود یابد.

عون اظهار داشت: لبنان مسئول جنگ در سوریه نیست اما متحمل پیامدهای آن است و این در حالی است که مسئولیت این جنگ بر عهده گروه بزرگی از کشورهایی است که یا عامل آغاز جنگ بوده یا موجب تسهیل آن شده و یا در آن شرکت داشته‌اند اما هیچ‌کسی آنها را بابت جرایمشان محاکمه و حسابرسی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارتان نیز در این مراسم بر رویکرد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و ملاک‌های تعیین شده از سوی این کمیته برای بازگشت ایمن و محترمانه آنها تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد از آوارگان سوری حاضر در لبنان تمایل دارند هر زمان که شرایط امنیتی سوریه بهبود یافت، به آنجا بازگردند، گفت: تعداد کسانی که تاکنون به سوریه بازگشته‌اند، از 60 هزار تن یعنی یک درصد از تعداد کل آواره‌ها فراتر نمی‌رود.

رئیس هیأت صلیب سرخ در لبنان افزود: رویکرد صلیب سرخ در قبال مسئولان عالی‌رتبه لبنان و برخی از کشورهای بزرگ و طرف‌های مسئول در ارتباط با شرایط آوارگان سوری اطلاع داده خواهد شد.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر ایران ۱۰۲ ساله شد

همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر و با شعار محوری «با مشارکت شما؛ سربلندیم» در سالن همایش‌های نورالرضا آغاز شد.

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در این مراسم اظهار داشت: هفته هلال احمر سالروز تأسیس صلیب سرخ است و امروز یک صد و دومین سال تشکیل هلال احمر ایران می‌باشد.   

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هلال احمر ایران ۱۰۲ ساله شد
  • منطقه امن کجاست؟+ فیلم
  • وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در رفح زیر آتش+ عکس
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • انتخاب جذاب لورکوزن: ژابی ستاره لالیگا را می‌خواهد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • (ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه