Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه باید زنده باشد به این معنی که دارای فرهنگ و آداب مربوط به خودش باشد، نه اینکه دنباله‌رو دیگران باشد و دیگران برایش خوراک تهیه کنند. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ استانها قم نظرات

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، ضمن اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در زندگی اجتماعی اظهار داشت: شهروندان جامعه به‌واسطه فرهنگ و آداب اجتماعی است که می‌توانند در کنار همدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و اگر فردی آداب زندگی را نداند آدم پوچی به‌حساب می‌آید و قطعاً در زندگی به مشکل خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه باید زنده باشد به این معنی که دارای فرهنگ و آداب مربوط به خودش باشد، نه اینکه دنباله‌رو دیگران باشد و دیگران برایش خوراک تهیه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: جامعه‌ای که دارای فرهنگ باشد هویت مشخص دارد به‌ویژه فرهنگ اسلامی که برگرفته از معارف الهی است، به تجربه نیز ثابت‌شده که هر وقت ما بر اساس فرهنگ خودمان حرکت کردیم پیروز شدیم و هر وقت دنباله‌رو کشورهای غربی بودیم گرفتار شدیم.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: در مجموع با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در شکل‌گیری هویت یک ملت، باید نسبت به مقوله فرهنگ حساس بود و در ترویج فرهنگ دینی لحظه‌ای غفلت نباید کرد.

وی اظهار داشت: سازمان‌هایی همچون شهرداری و شورای شهر باید ضمن التزام به قوانین و مقررات در برابر تعهدی که به مملکت دارند آگاه باشند و با انگیزه و توکل به خدا و رعایت تقوای الهی به وظایف خود در عرصه شهری رسیدگی کنند.

آیت‌الله ممدوحی در پایان ضمن اشاره به جشنواره فرهنگی- نمایشی «شهر خوب، شهروند خوب» که در حال حاضر با موضوع ترافیک در سطح شهر قم در حال برگزاری است، گفت: اینکه در زمینه ترافیک فرهنگ‌سازی صورت بگیرد خوب است اما باید در مسائل دیگر همچون فرهنگ بچه‌داری، تربیت فرزند، نظام خانوادگی، محرم و نامحرم، عفت و حیا، خودداری از گناه و .. نیز برنامه‌ریزی داشته باشد.

انتهای پیام/

R7854/P1361/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران