Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@21:36:42 GMT

ترس مردم از دکل‌های مخابراتی بیجاست

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۹۹۹۹۸

ترس مردم از دکل‌های مخابراتی بیجاست

ساعت24 -حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد شایعات گفته شده در خصوص مضرات تشعشعات دکل‌های مخابراتی اظهار داشت: مردم از دکل‌ها ترس دارند، به دلیل وجود اشعه، ما بطور منظم ارتعاشات را اندازه‌گیری می‌کنیم.

وبسایت روزنامه اعتماد: حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد شایعات گفته شده در خصوص مضرات تشعشعات دکل‌های مخابراتی اظهار داشت: مردم از دکل‌ها ترس دارند، به دلیل وجود اشعه، ما بطور منظم ارتعاشات را اندازه‌گیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی میزان تشعشعات را اندازه‌گیری می‌کند و اگر این میزان زیاد باشد به ما گزارش می‌دهند که تاکنون چنین گزارشی ارایه نشده است. هرچه گوشی تلفن همراه به دکل نزدیک باشد میزان تشعشع کمتری خواهد داشت. در کشورهای توسعه یافته این دکل‌ها گاها مشخص نیست به دلیل پوشش طراحی مبلمان شهری. یکی از ارایه سرویس‌ها بحث فیبرکشی تا منازل است اما از لحاظ مالی بسیار پرهزینه است. تمامی گوشی‌های تلفنی که وارد کشور می‌شوند  SAR (میزان جذب اشعه) آنها را بررسی می‌کنیم. معاون وزیر ارتباطات در خصوص اهداف طرح رجیستری گفت: اهداف اصلی طرح رجیستری که شروعش از ۲۸مهرماه بود، بحث پشتیبانی محصولات و گارانتی گوشی‌ها بود. متقاضی طرح ریجستری تلفن همراه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود و مهم‌ترین بحث ریجستری مبارزه با قاچاق است. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص شبکه اینترنت اپراتورها اظهار داشت: در شبکه تلفن همراه ما شبکه‌های استانداردی داریم اما به این معنی نیست که کیفیت شبکه در همه جا خوب است و مردم راضی هستند. از سال ۹۳ اجازه دادیم اپراتورها نسل ۳ و ۴ تلفن همراه را ارایه دهند. موفق‌ترین حضور بخش خصوصی را در حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات داریم. اینترنت ثابت ما در دنیا وضعیت مناسبی ندارد. مکانیزم جدید برای اینترنت ثابت بر اساس سرعت هزینه پرداخت می‌شود اما اینترنت تلفن همراه بر اساس حجم است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم