Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بیدخت با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای احیای بیش از ۲۰ اثر ثبتی و تاریخی شهر بیدخت، گفت: دو اثر تاریخی سراچه و خانه حاجی معین متعلق به بافت فرسوده شهر بیدخت در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع توسط شهرداری خریداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد میر بیدختی شهردار بیدخت در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به تاکید شهرداری به توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهر، اظهار کرد: علاوه بر جمعیت ثابت شهر، حدود ۲۰ هزار نفر در روز از شهرها و روستاهایی در بیدخت تردد دارند و از خدمات شهرداری استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به بافت تاریخی منحصر به فرد این شهر اشاره و تصریح کرد: می توان با سرمایه گذاری بر روی بافت خشک و گلی شهر که به عنوان یکی از ۱۱ شهر منحصر به فرد تاریخی کشور مطرح است، برای جذب این حجم از شهروندان و مسافران و ارائه خدمات گردشگری و تفریحی به آنان از آن بهره برد.

 

شهردار بیدخت با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای احیای بیش از ۲۰ اثر ثبتی و تاریخی شهر بیدخت، گفت: دو اثر تاریخی سراچه و خانه حاجی معین متعلق به بافت فرسوده شهر بیدخت در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع توسط شهرداری خریداری شده است که تلاش داریم با جذب سرمایه گذار در جهت احیای آن‌ها، ظرفیت‌های خوبی برای جذب میهمانان خارجی و داخلی قابل توجهی که به شهر وارد می‌شوند، ایجاد کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌های مشارکتی برای پیشبرد اهداف حوزه شهری افزود: تجربه نشان داده که با تکیه بر منابع بخش خصوصی و جذب مشارکت‌های مردم می‌توان در بخش مدیریت شهری مطلوب‌تر عمل کرد.

 

میر بیدختی به لزوم برنامه ریزی مسئولان استانی در ایجاد ثبات مدیریتی در سازمان همیاری شهرداری‌ها، تصریح کرد: همواره در دوران مختلف گفتگوهایی با مدیران این نهاد برای همکاری دوجانبه در طرح‌های مختلف انجام می شود که به دلیل تغییرات در دیدگاه‌های دست اندرکاران این سازمان به سرانجام موثری نمی‌رسد.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان همیاری می‌تواند در حوزه رفاهی و توانمند کردن کارکنان زحمتکش شهرداری‌های دور و نزدیک استان برنامه‌ریزی داشته باشد، ابراز کرد: علاوه بر این ها، برگزاری منظم‌تر جلسات شورای سازمان با حضور شهرداران و ارائه گزارش‌های دوره ای مختلف از فعالیت‌های این نهاد به شهرداری‌ها به عنوان سهامداران آن می تواند نقش موثری در ایجاد تفاهمات بیشتر در جهت بهره‌گیری از توان بالای این دستگاه در حوزه تامین نیازمندی‌ها شهری و ارتقاء مدیریت شهرهای استان داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد