Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سواد سلامت میزان توانایی افراد در کسب، تحلیل و فهمیدن اطلاعات و خدمات اولیه بهداشتی است که به آن نیاز دارند تا بتوانند در مورد مسائل مربوط به سلامت خود مشارکت داشته و تصمیم‌ های درستی بگیرند.

اورنگ ایلامی اظهار داشت: ارتقای سطح سواد سلامت در جامعه سبب بالا رفتن کیفیت زندگی، کاهش بروز انواع بیماری ها و کاهش هزینه های درمانی از سبد مصرفی خانوارها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مؤلفه های مهم در بهبود هر چه بیشتر شاخص های سلامت در جامعه موضوع ارتقای سطح سواد سلامت افراد آن است و به همین دلیل نیز باید این موضوع بیش از پیش توسط مردم کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است، بیان کرد: آگاهی افراد جامعه در مورد عوامل بیماری زا و نحوه خودمراقبتی جزء اصول اساسی در تشخیص و شناسایی زودهنگام انواع بیماری ها خواهد بود.

ایلامی عنوان کرد: می توان با پیشگیری مناسب از بروز و یا پیشرفت بخش عمده ای از بیماری ‌ها جلوگیری کرد و حدود 80 درصد امور تأثیرگذار بر سلامت افراد جامعه نیز مربوط به مسائل اجتماعی است.

وی ابراز داشت: معرفی عوارض سوء برخی عادت ها و رفتارهای نادرست شامل کم تحرکی و مصرف بیش از حد نمک، چربی و قند به عنوان عوامل بروز انواع بیماری ها یکی از مأموریت های دانشگاه علوم پزشکی استان در بُعد اجتماعی حوزه سلامت است.

ایلامی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در تلاشند تا مردم این استان را هر چه بیشتر با پیامدهای منفی برخی رفتارها و عادت های اشتباه آشنا کنند.

وی اظهار داشت: در این صورت بهتر می توان به مردم کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشگیری از بروز انواع بیماری ها، استفاده مناسب از امکانات غربالگری، درمان زودهنگام بیماری ها و کاهش هزینه های درمان کمک کرد.

انتهای پیام/غ

 افزایش سطح سواد سلامت مردم 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  در بارش های اخیر تا ساعت ۱۸:۳۰ دیروز چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیشموک ۱۱ میلیمتر، سرآسیاب یوسفی ۹،سراب ننیز ۸، ستنگان ۷.۵،یاسوج فرودگاه ۷.۲،قلعه رئیسی ۷،موشمی زیلایی ۷،ده برآفتاب ۶.۵،دوگنبدان ۶.۲،دلی خمسیر ۶،دشتروم ۶،سی سخت ۵.۷،وزگ ۵.۵،گنجه‌ای ۵.۵،سیرون شبلیز ۵،لیکک ۴.۲،دهدشت ۴.۱،مارگون ۴،ممبی ۴،کالوس ۴،کریک ۴،تنگ پیرزال ۳،دیل ۳،باشت ۲.۵،لنده ۲.۵،بوستان ۲.۵ و امامزاده جعفر ۲ میلیمتر باران بارید. 

بارش باران در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد. 

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد