Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: در نیمه نخست امسال 55 باشگاه ورزشی که به صورت غیر مجاز فعالیت و توجهی به ضوابط و قوانین وضع شده نداشتند، با همکاری دستگاه قضایی تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید خسروی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با همکاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وظیفه نظارت بر سلامت اماکن و باشگاه های ورزشی در خصوص عضویت ورزشکاران سازمان یافته مانند دارا بودن کارت خدمات درمان و جلوگیری از ترویج پدیده دوپینگ را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با شناسایی و استخراج اطلاعات تمام باشگاه های ورزشی شامل ساختار و نحوه فعالیت، نظارت و بازرسی توسط اکیپ های مشترک و همکاران ستاد نظارت بر سلامت در بخش خصوصی و دولتی به صورت محسوس و نامحسوس در سه بخش اولیه، ثانویه و ادواری به اجرا درآمد.
وی تصریح کرد: این نظارت و بازرسی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده شوم دوپینگ، برخورد با متخلفین عرضه کالاهای قاچاق و غیرمجاز در حوزه سلامت، دارا بودن مجوز فعالیت و داشتن کارت خدمات درمانی - پزشکی - ورزشی از سوی تمام ورزشکاران و مربیان انجام گرفت.
دبیر هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه یادآور شد: در همین راستا با متخلفان پس از ارائه تذکر سریعاً برخورد و با نظر مقام قضایی نسبت به تعطیلی 55 باشگاه متخلف اقدام شد.
وی افزود: البته تاکنون تعداد 16 باشگاه نسبت به اصلاح و دریافت مجوزهای قانونی اقدام نموده اند و در این راستا امور باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم را با آن ها به عمل آورده است.
خسروی یادآوری کرد: همچنین در 9 ماه سپری شده از سال نیز 251 مورد بازرسی اولیه، 56 مورد بازرسی ثانویه و 40 مورد بازرسی ادواری توسط ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی انجام شده است.
دبیر هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه تاکید کرد: این هیأت به عنوان خانه امن ورزشکاران با عزم و اهتمام جدی و همکاری آحاد جامعه نسبت به نظارت گسترده و مستمر بر باشگاه های ورزشی اقدام و در این راستا با متخلفان حوزه سلامت ورزشکاران برخورد و باشگاه های دارای فعالیت مثبت و سازنده را بر اساس قوانین مصوب مورد تشویق و تقدیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: همچنین ارزیابی مربیان به لحاظ دارا بودن شاخص های علمی جهت فعالیت ورزشی، مدرک مربیگری و سوابق اخلاقی و فنی باید مورد توجه ورزش و جوانان استان کرمانشاه قرار گیرد و از فعالیت افراد دارای تخلف ثبت شده در محیط های ورزشی جلوگیری شود.
خسروی ادامه داد: برای دستیابی به جامعه ای سالم، تمام ورزشکاران و خانواده های آنها می توانند با مراجعه به آدرسhttp://nezarat.ifsm.ir به صورت مستقیم نسبت به ارائه شکایات و درخواست تشویق باشگاه های ورزشی اقدام و از نتایج امور انجام شده مطلع شوند.
وی گفت: باشگاه های ورزشی نیز جهت آگاهی از استانداردهای تدوین شده، انجام همکاری و رفع مشکلات موجود می توانند قبل از حضور ناظرین ستاد نظارت به هیأت پزشکی ورزشی مراجعه و یا با شماره 38355992 تماس حاصل کرده و مشاوره های لازم را اخذ کنند.
در استان کرمانشاه بیش از 500 باشگاه ورزشی در حوزه ها و رشته های مختلف فعالیت می کنند.
بیش از 65هزار نفر ورزشکار سازماندهی شده در رشته های مختلف ورزشی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، سرهنگ محمود حافظی از دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت این افراد انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی کشف شد.
وی با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۲ با تحقیقات از فعالیت غیرمجاز ۲ پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را  پیگیری کردند افزود: پلیس به محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی رشت از کشف انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آنها مهر و موم شد.
سرهنگ محمود حافظی از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • پولشویی
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است