Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به تحقق یکی از دستاوردهای جشنواره گل نرگس در خوسف گفت: با پیگیری‌های فرمانداری و همکاری شورای شهر ۷۵۰ میلیون تومان از سوی سازمان شهرداری‌های کشور برای کاشت، ترویج و فرآوری گل نرگس خوسف اختصاص می‌‌یابد. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ استانها خراسان جنوبی نظرات

محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: گل نرگس منبع درآمد خوبی برای مردم شهرستان خوسف بوده و خواص بی‌شماری در زمینه ضد افسردگی و جلوگیری از سرماخوردگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف به عنوان خاستگاه گل نرگس در شرق کشور شناخته شده است افزود: 240 هزار مترمربع از اراضی این شهرستان زیرکشت گل نرگس است که به طور میانگین از هر هکتار 810 شاخه گل نرگس برداشت می‌شود. 

فرماندار شهرستان خوسف گفت: 75 بهره‌بردار گل نرگس در شهرستان خوسف فعالیت دارند و از آنجا که نرگس شهرستان خوسف کیفیت بالا نسبت به دیگر مناطق دارد باید کشاورزان برای کشت این محصول ترغیب شوند.

شفیعی با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرمانداری و همکاری بسیار خوب شورای شهر افزود: مبلغ 750 میلیون تومان برای کاشت، ترویج و فرآوری گل نرگس از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مختص این امر در طی دو قسط از هفته آینده اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر اصولی به کشت گل نرگس پرداخته شود می‌توان انتظار داشت حداقل 100 میلیون تومان در هر هکتار از مزارع درآمدزایی کسب کرد و مبلغ 300 میلیون تومان طی اعلام صندوق کارآفرینی امید با کارمزد 6 درصد با معرفی جهاد کشاورزی به خوسف تعلق گرفت که متقاضیان می‌توانند به جهاد شهرستان خوسف مراجعه کنند و در صورت استقبال این وام افزایش پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

نخعی سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از پنجشنبه تا صبح امروز در مناطق حصاردار، بیشه و فریز شهرستان خوسف ۵۵ میلیمتر، در علی آباد زارعین ۴۲ میلیمتر، در سربیشه ۳۹ میلیمتر، قاین و خوسف ۲۵ میلیمتر، زهان ۲۴ میلیمتر، بیرجند ۲۳ میلیمتر، دهسلم ۷ میلیمتر، بشرویه ۵ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸ میلیمتر، سرایان ۱۷ میلیمتر، نهبندان ۱۶ میلیمتر، فردوس ۱۵ میلیمتر، طبس ۱۱ میلیمتر، اسدیه ۲۲ میلیمتر و درح سربیشه ۲۰ میلیمتر باران باریده است.

او افزود: برای امروز نیز ناپایداری‌های جوی و بارندگی‌ها در استان به ویژه در نواحی شمالی ادامه دارد و وقوع رعد و برق و رگبار نیز پیش‌بینی می‌شود که در شهرستان زیرکوه علاوه بر جاری شدن رواناب احتمال سیلابی شدن مسیر‌ها نیز وجود دارد.

نخعی بیان کرد: فردا شرایط جوی در استان به نسبت پایدار است، دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ابر در استان محتمل است و همچنین به لحاظ دمایی تا دوشنبه و سه‌شنبه افزایش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما را در استان داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند