Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه پاکستانی دستور آزادی یکی از رهبران گروه‌های شبه‌نظامی حامی طالبان را صادر کرد؛ فردی که در 2001 پس از حمله آمریکا با هزاران نیروی داوطلب به افغانستان رفت تا علیه آمریکایی‌ها به طالبان کمک کند.

ایران آنلاین / این تحولات در حالی رخ می‌دهد که تنش ها میان آمریکا – پاکستان بالا گرفته است، خصوصا بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اسلام‌آباد را به پناه دادن به شبه‌نظامیان متهم کرد و گفت که آنها را از کمک‌های مالی آتی محروم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیدا گوئل، وکیل مدافع صوفی محمد، از چهره‌های حامی طالبان گفت، دادگاه، صوفی محمد را به دلایل پزشکی آزاد کرده و مراحل اداری در حال انجام است.

صوفی محمد بنیانگذار جنبش نفاز شریعت محمدی، یک گروه شبه‌نظامی است که از سال ۲۰۰۲ به عنوان یک سازمان تروریستی ممنوع الفعالیت شد. حوزه فعالیت این گروه در دره سوات بود.

صوفی محمد از سال ۲۰۰۹ زندانی بود و از آنجایی که پدر همسر ملا فضل‌الله، یکی از رهبران  طالبان پاکستان است، به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. صوفی محمد در دهه ۹۰ میلادی در دره سوات بسیار فعال بود. صوفی محمد پس از حمله آمریکا به افغانستان لشکری آماده کرد تا به گفته خودش برای نبرد با آمریکا به افغانستان برود. او در نهایت دستگیر شد.

تلاش صوفی محمد برای کمک به دولت و ارتش پاکستان در تفاهمی با آنها و با هدف کمک به حل ستیزه‌جویی در سوات هم نتیجه نداد و بار دیگر دستگیر شد. اما دامادش، ملا فضل‌الله، به نظرات رادیکال خود در دره سوات ادامه داد و هرچه بیشتر به القاعده و طالبان نزدیک شد.

پیش از این ترامپ گفته بود ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از ۳۳ میلیارد دلار طی ۱۵ سال گذشته به پاکستان پول داده است و در عوض چیزی جز دروغ و نیرنگ نصیبش نشده است. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

منابع محلی اذعان کردند که طالبان مرزبانان ایرانی را با اهدای گل و شیرینی بدرقه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان