Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:16:46 GMT

دست‌فروش‌های دوره گرد قاتل آرامش مردم بوکان

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۷۷۱۷

دست‌فروش‌های دوره گرد قاتل آرامش مردم بوکان

بعد از چند ساعت خستگی و کار هنوز چشمانم کاملا به خواب فرو نرفته که ناگهان صدای نخراشیده ای که در بلندگو می پیجد و رویای استراحت من را بر باد می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، بعد از چند ساعت خستگی و کار هنوز چشمانم کاملا به خواب فرو نرفته که ناگهان صدای نخراشیده ای که در بلندگو می پیجد و رویای استراحت من را بر باد می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داستان تکراری بسیاری از همشهریان بوکانی در مناطق مختلف آن است که ظهر ها با استراحتشان در میان صدای بلند گوی دست فروشان به یغما می رود.
هر چند امروزه با توجه به افزایش امار بیکاری در بوکان تعداد زیادی از شهروندان برای فرار از دست غول بیکاری با فروش طلاهای همسر و یا قرض اقدام به خریدن یک ماشین وانت بار کرده و به دست فروشی روی آوردند.
این افراد به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول آنهابی هستند که وانت بار خود را پر از میوه و دیگر خوراکی ها کردند و بساط خود را در خروجی های شهر و همچنین مناطق شلوغ شهر پهن کردند و دیگر دسته نیز آنان هستند که بلند گو به دست خود را به کوچه پس کوچه های شهر می رساند و بدون توجه به ساعت اقدام به فریاد زدن با بلندگو می کنند.
هر چند دسته اول نیز با ایجاد راهبندان و ترافیک برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند اما در واقع برای گروه دوم اصلا مهم نیست که آن صدای بلند ناهنجار که بی وقفه در بلندگو می دمد ممکن است حال بیماری را دگرگون کند، زن بارداری را به وحشت بیندازد، خواب شیرین کودکی را آشفته کند یا آرامش سالمندی را به هم بریزد.
سال های زیادی است که مشکل صنوف الاینده و مزاحم در بوکان به عنوان یک دغدغه در میان مردم مطرح است که امروزه باید به ان مشاغل مزاحم نیز افزوده شود.
هرچند این پدیده نه تنها مربوط در بوکان بلکه پدیده ای کشوری است ولی بوکان می تواند اولین شهری باشد که به ساماندهی مشاغل مزاحم اقدام می کند.
افرادی که صاحب مشاغل مزاحم هستند وقت شناس نیستند صبح زود یا سر ظهر؛ وسط هفته یا جمعه فرقی نمی کند، کار آنها تعطیل بردار نیست و وانتی های دوره گرد هر ساعت از شبانه روز که صلاح بدانند با آن بلندگوی رنگ و رو رفته قدیمی شان، در محله ها می چرخند و به دنبال مشتری هستند که این مسئله سبب تشدید الودگی های صوتی می شود و در نهایت صدای ان به گوش و مغز مردم می رود.
سامان یکی از این وانت بارهای که این روزها در کوچه و خیابان های شهر بوکانبه میوه فروشی اقدام می کنند به خبرنگار ما می گوید؛ پدرم چند ماه ست که بیکار است و بنده نیز که لیسانس برق دارم بیکار هستم اگر این کار را نکنم چگونه می توانم خرچ خانواده را در بیارم.
وی ادامه داد: ما هم از ایجاد سر و صداو بر هم خوردن استراحت مردم نارحتیم ولی به خدا مردم بدانند که چاره ای نداریم چون می دانیم مردم ما مهربانند و وضعیت ما را درک می کنند.
سامان می افزاید: اگر در هر کدام از مناطق بوکان مکان های برای حضور دائمی مشاغل مزاحم جا نمایی شود مطمئن باشد ما هم از این مهم استقبال خواهیم کرد.
این سخنان در حالی است که طی چند سال گذشته مکان های مخصوصی برای حضور مشاغل مزاحم و دوره گرد در بعضی از مناطق بوکان جا نمایی شده بود ولی به علت نظارت ناکافی این مکان ها دوام چندانی نداشته ند و بازمشاغل دوره گرد با بلند گوی های خراشنده شان خود را به کوچه پس کوچه های شهر و یا معابر پر تردد شهر رسانند و سبب ایجاد مزاحمت برای مردم شده اند.
امید است شهرداری و دیگر نهاد های مرتبط با این مسئله این بار و بدون هیچ گونه کم کاستی به ساماندی این مشاغل بپردازد و چون به واقع مردم گله مندند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر منابع آب شهرستان بوکان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان گفت: با تأمین حقابه از رودخانه سیمینه رود و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز ۹۰ درصد تالاب قره گل این شهرستان آبگیری شد.

عباس عباسی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارشها در سال آبی پیش رو  افزود: در تعطیلات نوروز امسال شش حلقه چاه غیرمجاز مسدود و از حفاری هشت حلقه چاه غیرمجاز دیگر جلوگیری و همچنین ۲۲۰ فقره پروانه چاههای کشاورزی تمدید شد.

عباسی، با اشاره به برنامه ها و سیاستهای امسال مدیریت منابع آب این شهرستان از جمله برگزاری مستمر و ماهانه شورای حفاظت ازمنابع آب،حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی و اجرای برنامه های تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، تأمین آب بخشهای مختلف به صورت پایدار برای اشتغالزایی، جلوگیری از تصرفات بستر رودخانه ها و مجاری آبی و لایروبی و بازگشایی آنها، فرهنگ سازی مصرف صحیح آب و صرفه جویی بویژه در بخش کشاورزی با اصلاح الگوی کشت بر پیگیری مستمر مصوبات شورای حفاظت از منابع آب تأکید کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بوکان هم در این جلسه ضمن اشاره به این موضوع که شورای حفاظت از منابع آب یکی از فعالترین کارگروههای سطح شهرستان بوده که در دو سال گذشته نتایج و خروجی مناسبی داشته است، بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب با ارائه راهکارهای نوین، حمایت از کشت محصولات کم آب بر، جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آبی سطح شهرستان تأکید کرد.

پارسامهر، همچنین در خصوص برنامه ریزی برای تأمین آب آشامیدنی شهرستان در فصل تابستان و پیک مصرف آب، مشکلات چاه شهرک صنعتی، نظارت بر جلوگیری از تخطی طرح های صنعتی و خدماتی از مجوزهای صادره، نحوه اجرای برنامه مدیریت توأمان آب و برق توسط مدیریت منابع آب و توزیع برق شهرستان، تأمین آب بخش صنعت و خدمات شهرستان برای رشد اشتغالزایی، لایروبی و بازگشایی مسیل های پر خطر شهرستان، نظارت بر برداشتهای غیرمجاز مصالح رودخانه ای و تأمین مصالح پروژه های عمرانی در این جلسه توضیح داد.

 

 

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان