Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه میانگین چاقی در استان گیلان فراتر از میانگین کشوری است گفت: ۹۰ درصد افراد میانسال در استان گیلان و در سطح کشور دچار کم‌تحرکی هستند. ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد عباسی پیش از ظهر امروز در همایش بسیج آموزشی تغذیه با محوریت" چاقی یا سلامتی، انتخاب باشماست" در رشت اظهار داشت: همایش بسیج آموزشی تغذیه استان گیلان در راستای برنامه‌های بسیج ملی تغذیه در استان گیلان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این برنامه همه ساله از 15 تا 30 دی ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: استان گیلان طبق برنامه‌های اتخاذ شده کشوری در راستای تغذیه برنامه‌های متعددی را در این ایام در سطح استان برگزار می‌کند.

عباسی مشکل اصلی سلامت در جامعه کنونی را بیماری‌های غیر واگیر عنوان کرد و با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر در جامعه امروز 3.4 مرگ و میر را تشکیل می‌دهند ابراز داشت: 76 درصد مرگ و میر در جامعه امروز ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش چشمگیر بیماری‌های غیر واگیر از اهداف بزرگ وزارت بهداشت و درمان است بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد بیماری‌های غیر واگیر افزایش وزن و چاقی است و این پدیده برای بیماری‌های فشار خون و دیابت یک خطر جدی محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کم‌تحرکی و استفاده نادرست از غذا‌ها را از عوامل مهم چاقی دانست و با بیان اینکه 90 درصد افراد میانسال در کشور دچار کم تحرکی هستند تاکید کرد: 30 درصد نوجوانان و 70 درصد افراد میانسال در سطح کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

عباسی با تاکید بر اینکه در کل کشور 60 درصد افراد و در استان گیلان 68 درصد افراد از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند خاطرنشان کرد: میانگین چاقی در استان گیلان فراتر از میانگین کشوری است.

وی جامعه شهری استان گیلان را جزء بزرگترین جوامع شهری کشور دانست و با بیان اینکه شرایط ایجاد اضافه وزن در استان گیلان بیشتر از استان‌های دیگر فراهم است تصریح کرد: تک‌فرزندی و کاهش تحرک فرزندان در بازی‌های دسته‌جمعی از دیگر عوامل چاقی در استان گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه رشد تولد طی سال‌های اخیر در استان گیلان روبه کاهش بوده است تاکید کرد: تمامی عوامل مذکور موجب خطرپذیری استان گیلان در مقابل پدیده چاقی و بیماری‌های غیرواگیر شده است.

عباسی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در تلاش است تا با افزایش دانش آگاهی و سواد سلامت در مردم به ارتقاء سطح سلامت جامعه دست یابد اظهار داشت: تلاش است با اقدامات مذکور پدیده چاقی در استان گیلان کاهش یابد.

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت

صاویر جدید از آتش‌سوزی گسترده در شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان شفت در استان گیلان، که در این حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوخت و دچار خسارت سنگین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، تصاویر جدید از آتش‌سوزی گسترده شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت در استان گیلان، که در این حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوخت و دچار خسارت سنگین شد. این حادثه تلفات جانی نداشت.

کد خبر 750179

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟
  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند