Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد ظریف روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از خود و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، این بیت شعر را نوشت: «از شمار دو چشم یک تن کم، از شمار خرد هزاران بیش»


ظریف در ادامه این مطلب یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران را که در همه دوران های مبارزه، پیروزی، جهاد، سازندگی، اصلاحات و اعتدال با صبر‌ و امید و تدبیر یار نظام و یاور مردم بود و ماند گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود. وی که از یاران شاخص امام خمینی در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.

آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلاب، مسئولیت های متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال 1360 تا 1388 شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال 1386 تا 1389 خورشیدی و ریاست هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در پی سکته قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده

به گزارش همشهری آنلاین قاسم رائر حجازی از اهالی مهاباد در استان آذربایجان غربی، بعد از ۱۰۷ سال زندگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

او وقتی جوانی ۲۰ ساله بود سغل معلمی را انتخاب کرد و به عنوان معلم در آموزش و پرورش مهاباد استخدام شد. این‌طور که اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد می‌گوید از نخستین معلمان مهاباد بود. قاسم رائر حجازی وقت بازنشسته شد سابقه ۳۴ سال معلمی را در کارنامه خود داشت. هر چند سمت‌های دیگری را هم تجربه کرد اما هرگز گچ و تخته سیاه را رها نکرد و مسئولیت اصلی خودش را آموزگاری می دانست. به گفته رسولی، مرحوم حجازی علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسئولیت سازمان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید سابق) مهاباد را تجربه کرد.
کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کردی و فارسی از این معلم به یادگار مانده که هنوز چاپ نشده‌است. مرحوم حجازی در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده می‌شود.
۴۷ هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد در ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی است. ۲۶ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود

کد خبر 849143 برچسب‌ها معلمان خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • امروز همه دنبال هاشمی‌نسب می‌گشتند!
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است