Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال 96 تعداد کلنی های زنبور عسل نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته و در تولید عسل هم 14 درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا،  فرزاد معاونی در دومین جلسه ستاد گرده افشانی سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه زنبورداران استان با اشاره به آمارگیری زنبور عسل در استان که از ۲۲ مهر تا ۳۰ مهر سالجاری انجام شد، اظهار کرد: استان کردستان در مقایسه با سال ۹۵ افزایش 6 درصدی تعداد کلنی های زنبور عسل را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین براساس آمارگیری سالجاری از نظر تولید عسل در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش تولید داشتیم که نشان از ظرفیت بالقوه استان کردستان در زنبورداری است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر ۵۷۱۲ نفر زنبوردار در استان به زنبورداری اشتغال دارند که از این تعداد شهرستان سقز با ۱۳۲۴ نفر در رتبه اول قرار دارد.

معاونی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزشی تولید ژل رویال تولید ۳۵ تا ۴۰ کیلو ژل رویال را به همراه داشت که تلاش می شود با ادامه داربودن این دوره‌های آموزشی سایر فرآورده‌های عسل نیز تولید شود.

وی تاکید کرد: عسل تولیدی استان کردستان در کشور دارای جایگاه و اهمیت ویژه ایی است به طوریکه به عنوان یک برند مشخص در بازارهای کشور به فروش می رسد.

وی یادآور شد: کیفیت عسل تولیدی کردستان با انجام آزمایش های متعدد به اثبات رسیده است باید در راستای جذب بازار هدف در کشور های خارجی نسبت به صادرات و معرفی این محصول اقدامات مهمی به سرانجام برسد.

 

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت

مسعود میرزاعسگری مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: در فروردین ماه، به میزان ۲۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد که از این مقدار ۱۹۵ میلیون و ۸۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شد.

وی افزود: با تلاش کارکنان این شرکت مصمم هستیم، برق مطمئن و پایدار مشترکان را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند