Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری با بیان اینکه بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح اشتغال فراگیر دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اختصاص داده است  افزود: علاوه بر این معادل یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ثبت نام رسمی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال دانش آموختگان از دو روز دیگر در سایت کارا آغاز می شود.

منصوری افزود: در اجرای طرح اشتغال فراگیر برای سال 96 ایجاد 951 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان از تیر امسال آغاز شده و این طرح می تواند متناسب نبودن تحصیلات دانش آموختگان با نیازهای بازار کار را در کوتاه مدت حل کند. دانش آموختگان در این طرح چهار تا شش ماه در واحدهای مرتبط با درسشان کارورزی می کنند و ماهانه 300 هزار تومان به آنها پرداخت می شود. 80 درصد کسانی که دوره های کارورزی را می‌گذراند در همان واحدها یا واحدهای جنبی مشغول به کار می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این برنامه گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند.

محمد حسینی افزود: از زمانی که موضوع اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی به مجلس آمد تاکنون یک سال گذشته اما هنوز ساز و کار اجرایی آن مشخص نشده است. اگر اولویت یک کشور ایجاد اشتغال است، همه دستگاه ها به ویژه ارکان دولت باید به آن کمک کنند.

حسن طایی، کارشناس حوزه اشتغال نیز در این برنامه گفت: با ورود فارغ التحصیلان دانشگاه ها به بنگاه های اقتصادی در اجرای طرح کارورزی، دانش جدید به این بنگاه ها وارد می شود. 97 درصد کسانی که در طرح کارورزی شرکت کرده اند به شاغلانی موفق و مولد تبدیل شده اند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) در راستای پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی در دانشگاه آزاد واحد همدان آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در مراسم افتتاحیه این رویداد با بیان اینکه سؤال همیشگی خانواده‌ها تردید در انتخاب مسیر ادامه تحصیل یا مسیر کار و اشتغال برای آینده فرزندانشان است، اظهار کرد: خانواده‌ها اکثراً نگرانی درباره بازار کار پس از اتمام تحصیل و از سوی دیگر نگرانی و تردید نداشتن تحصیلات عالی دارند.

وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ارتباط بین دانشگاه و صنعت راه حل این تردیدهاست، افزود: با تقویت این رویکرد، هم تحصیل انجام می‌شود و هم بازار کار دقیقی پیش روی دانشجویان است.

مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان ارتباط دانش و مهارت و دانشگاه با فناوری را ضرورت امروز دانست و گفت: رویداد صدرا در دانشگاه راهکاری برای ایجاد پیوند صنعت و دانشگاه است به طوری که صنعت، دانشگاه و راه اشتغال را تبیین می‌کند.

محمدی تأکید کرد: چنانچه رویداد صدرا در جایگاه اصلی خودش واقع شود خروجی با رویکرد تحول در بازار کار به دنبال دارد و نقطه عطفی در حل مسائل جامعه خواهد بود. دانشگاه محل تجمع افراد فرهیخته بوده و به اغراق در همه دنیا بسیاری از افتخارات به‌واسطه دانشجویان رقم خورده است.

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان نیز پیوند صنعت و دانشگاه را ضرورت دانست و خواستار حرکت مجدانه در این حوزه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد