Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد کاظمی سرپرست فرمانداری ابرکوه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ابرکوه گفت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی در تولید ملی و ایجاد اشتغالزایی باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده و بیشتر تلاش کنند.

وی به اقدامات و طرح‌های اجرا شده در حوزه اقتصاد مقاومتی شهرستان اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا با برنامه ریزی لازم، زمینه بهره مندی هرچه بیشتر مردم ابرکوه از مزایای طرح‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاظمی نسب خاطرنشان کرد: با وجود یک دهه چالش در حوزه اقتصادی، در پنج سال اخیر در برخی شاخص‌های اقتصادی جامعه پیشرفت‌های نسبتا خوبی شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: با توجه به رونق اقتصادی، تورم ۲ رقمی به زیر ۱۰ درصد رسید و رشد اقتصادی از منفی هفت درصد به حدود چهار درصد رسید.

وی میزان بیکاری در ابرکوه ۱۴.۱ درصد ذکر کرد و افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۵۱۴ نفر جویای کار هستند که بیشتر آن‌ها دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و دانشگاهی هستند.

همچنین امام جمعه ابرکوه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: موضوع اشتغال و تولید در سفر هفته جاری استاندار یزد به این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، از اشتغال به عنوان زیرساخت توسعه یاد کرد و افزود: جامعه‌ای موفق است که در حوزه مادی و معنوی از رشد مناسبی برخوردار باشد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی ابرکوه با قدردانی از مجموعه فرمانداری به خاطر تلاش در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: رمز توفیق در اقتصاد و توسعه، تلاش مسئولان برای رونق بخشی به فعالیت‌های خرد و کلان اقتصادی بویژه در بخش‌های خصوصی و تعاونی هاست.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم در این نشست گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد فضای مناسب برای تولیدات کشاورزی کم آبخواه و نیز محصول دامی اشتغال باید تلاش کنیم.

مهدی غیب الهی بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ خانوار بهره بردار در حوزه کشاورزی و دامی فعالیت دارند که ۳۵ درصد اشتغال جمعیت شهرستان مربوط به این بخش است.

به گفته وی این شهرستان در تولید برخی محصولات مقام نخست و یا دوم را در استان یزد دارد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود هشت مجتمع دامداری و یک مجتمع گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری می‌توان زمینه تولید و اشتغال بیشتر را با روش‌های نوین و اجرای طرح اصلاح نژاد دام برای ۱۲۰ هزار راس دام عشایر فراهم کرد.

رییس اداره منابع آب ابرکوه نیز در این نشست اظهار کرد: در چهار سال گذشته برغم بحران کم آبی مجوز تامین آب برای ایجاد واحد‌های صنعتی شهرستان صادر شده است.

محمدحسین باقری تصریح کرد: باید مسئولان با توجه به شرایط بحرانی، به دنبال صنعت کم آبخواه باشند.

سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از ۶۵۸ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳ رشته قنات برای ۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت در ابرکوه برداشت می‌شود که با مصرف این میزان آب ۱۹۰ هزار و ۲۰۰ تن محصول زراعی، باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

ابرکوه ۴۰۰ اثر تاریخی دارد که تاکنون ۱۲۵ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.

منزلگاه امام رضا (ع)، خانه‌های قدیمی، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع، خانه آقازاده، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و ۵۰۰ ساله ابرکوه از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ابرکوه است.


انتهای پیام/ ا

شهرستان  ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اشاره به اینکه ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنجیره ارزش استان در اکسپو ۲۰۲۴ تهران صورت گرفته است، گفت: ۱۰ زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه با همکاری وزارت کشور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش راهبردی برای ۳۱ استان کشور در اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده است، افزود: در این راستا مازندران نیز به منظور ارائه توانمندی‌های زنجیره ارزش این استان در اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافته است.

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش برای مازندران تعریف شده است، گفت: زنجیره ارزش راهبردی مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی دو زنجیر ارزش استان مازندران هستند که به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ هزار تن کیوی در این استان تولید می‌شود، عنوان کرد: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

خیریان پور با بیان اینکه در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران نیزظرفیت متعددی وجود دارد، یادآور شد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در استان مازندران هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6090236

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید