Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@05:00:07 GMT

علامه طباطبائی چگونه پسر دار شد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۳۵۵۱

علامه طباطبائی چگونه پسر دار شد؟

به گزارش جام نیوز، آیت الله حسینی همدانی – صاحب تفسیر «انوار درخشان» - می‌فرماید: یک روز در نجف، مرحوم علامه طباطبایی، از ما برای صرف ناهار دعوت کردند و فرمودند: خداوند متعال به ما فرزندی عنایت فرموده، مجلس عقیقه‌ای داریم. (قبلا ایشان دارای دو یا سه فرزند شده بوند که هر کدام در چند ماهگی فوت کرده و برای ایشان فرزندی باقی نمانده بود).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آن مجلس عقیقه، پنج – شش نفر از آقایان  دعوت بودند. مرحوم آیت الله میلانی، آیت الله خوئی، آقا سید صدرالدین جزایری و چند نفر دیگر.
آنجا مرحوم علامه طباطبائی فرمودند که: «چند روز پیش آیت الله حاج میرزا علی آقای قاضی تشریف آورده‌اند منزل ما، من منزل نبودم، مقداری نشسته‌اند؛ موقع رفتن به خانواده فرموده‌اند: به همین زودی خداوند متعال به شما فرزند پسری عنایت می‌کند؛ اسم او را «عبدالباقی»» بگذارید تا ان شاء الله برایتان بماند! حال این پسر متولد شده و ما اسم او را عبدالباقی گذاشتیم به امید اینکه بماند». آقای عبدالباقی طباطبائی فرزند بزرگ علامه طباطبائی هستند.


البته این مطلب را باید متذکر بشوم که بزرگان ما هر یک به نحوی عظمت داشتند. سجایای اخلاقی هر کدام از آنان، برای ما قابل مطالعه و دقت است. یک وقت تصور نشود که بعضی از بزرگان که به جهات دیگر علمی مشهور هستند، در مسائل اخلاقی و عملی خدای نکرده کمبودی داشتند. تمام درجات علمی و توفیقات بزرگان در سایه تقوی، تواضع، اخلاق و پشتکار و زحمت به دست آمده است.»

 

گفتنی است "سید عبدالباقی طباطبایی" فرزند ارشد مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی(ره) سحرگاه چهارشنبه سوم آذرماه 1389 در شهر قم به دیدار حق تعالی شتافت.

 

تسنیم

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری