Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-03@22:39:04 GMT

گلدن‌گلوب با رنگ مشكي و صداي اعتراض

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۱۶۷۸۵

خرداد: «گلدن گلوب» ۲۰۱۸ برگزار شد، اما اين دوره با دوره‌هاي ديگر تفاوت خاصي دارد، زنان و مرداني با لباس مشكي روي فرش قرمز ظاهر شدند و سخناني درباره جنبش MeToo # اعلام كردند.
به گزارش خرداد از روزنامه اعتماد: بامداد روز گذشته برندگان و اعطاي جوايز سينمايي و تلويزيوني «گلدن گلوب» اعلام شد. اين جايزه كه امسال وارد هفتاد و چهارمين سال زندگي خود شده است جايزه‌اي كه به بهترين توليدات سينمايي و تلويزيوني تعلق مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا جايزه اين جشنواره تضميني براي اسكار است كه چند ماه بعد برگزار مي‌شود.
اما امسال فضاي جشنواره تحت تاثير شرايط روز هاليوود بود و هنرمندان با مخاطباني كه زنده برنامه را نگاه مي‌كردند چه به زبان طنز و چه به زبان جدي به جريان افشاي تعرضات و تجاوزهاي صورت گرفته عليه زنان در هاليوود سخن گفتند.
‌آن‌طور كه ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر نوشته چراغ اول اين اعتراضات را «ست مايرز» مجري مراسم «گلدن گلوب» روشن كرد كه با كنايه گفت: «شب‌به‌خير خانم‌ها و آقايان... به سال ۲۰۱۸ رسيديم، ماري‌جوانا بالاخره آزاد شد و آزار جنسي بالاخره، ممنوع. سال خوبي خواهد شد.»
او نوك پيكان انتقاد خود را به سمت جريان رسوايي اخلاقي «كوين اسپيسي» بازيگر سريال «خانه پوشالي» و فيلم «زيباي امريكايي» ـ و «وودي آلن» ـ كارگردان صاحب‌نام و خالق آثاري چون «نيمه‌شب در پاريس» و «آني‌هال» گرفت: «يك مرد سفيدپوست بدجوري در هاليوود عصبي شده است.»
البته اسپيسي تنها مورد انتقاد او قرار نگرفت او «هاروي واينستاين»، تهيه‌كننده هاليوود هم كه شكايت متعددي از هنرمندان زن هاليوود دارد هم بي‌نصيب نگذاشت. «نيكول كيدمن»، «ريز ويترسپون»، «اليزابت ماس»، «فرانسيس مك‌دورمند» و... همگي در زمان دريافت جايزه خود، سخناني با موضوع قدرتمند شدن زنان، برابري در جامعه و مبارزه با سوءاستفاده عليه زنان ايراد كردند؛ اما سخنان اپرا وينفري، مجري سرشناس تلويزيوني تشويق حضار را به دنبال داشت. او درباره خاطراتي از كودكي و رنج مادرش در بزرگ كردنش سخن گفت و در ادامه به كمپين MeToo#، بستر مناسب براي اعتراض زنان و نقش رسانه اشاره كرد: «زناني هستند كه ما هرگز آنها را نخواهيم شناخت. مدت‌هاي مديد صداي زنان شنيده نمي‌شد و باور نمي‌شد كه آنها جرات دارند مقابل قدرت مردان بايستند و حقايقي را افشا كنند؛ اما اين دوران ديگر تمام شده است.»
مهر به نقل از آسوشيتدپرس به نكته مهمي در مورد اين مراسم اشاره‌كرده است، مراسم گلدن گلوب به‌جز رويه پرزرق‌وبرق آن، يك جنبه ديگر هم دارد و آن حمايت مالي براي نيازمندان است. درواقع همپاي مراسم پرزرق و برق مراسم گلدن گلوب گروه‌هاي خيريه نيز اين امكان را به دست مي‌آورند تا از امكانات اين سازمان براي كمك‌هاي مردمي استفاده كنند. در اين مراسم فيلم «پُست» جديدترين ساخته سينمايي «استيون اسپيلبرگ» و «دانكرك» ساخته «كريستوفر نولان» كه اميدهاي زيادي به كسب جايزه داشتند دست‌خالي مراسم را ترك كردند.
در سينما فيلم «سه بيلبورد بيرون ابينگ، ميزوري» ساخته و نوشته مارتين مك‌دونا و در بخش تلويزيون سريال‌هاي «داستان نديمه» محصول سرويس استريمينگ هولو و «دروغ‌هاي بزرگ كوچك» از جمله برندگان اين شب اعتراض‌آميز بودند. برچسب ها: سه بيلبورد بيرون ابينگ ، ميزوري ، گلدن گلوب

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از یک صدای ماندگار

بخشی از اجرای او را در رادیو اینجا بشنوید.

دیگر خبرها

  • حرم امام رضا (ع) در سوگ‌ شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش شد
  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • نحوه استفاده از جایزه شیخ مفید برای استادان شاگردپرور
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • یادی از یک صدای ماندگار
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)