Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت (ع) با ارسال نامه ای به کمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل، فراهم آوردن شرایط آزادی وتحت درمان قرار گرفتن رهبر شیعیان نیجریه راخواستارشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت علیهم السلام با ارسال نامه ای به «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، فراهم آوردن شرایط آزادی و تحت درمان قرار گرفتن «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن نامه دبیرکل بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت علیهم السلام از این قرار است:

«جناب آقای زید رعد الحسین

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

ضمن تقدیم سلام و احترام؛

اینجانب به نمایندگی از بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان به استحضار می‏رسانم که در روزهای اخیر اخباری نگران کننده مبنی بر وخامت شدید حال شیخ «ابراهیم زکزاکی» روحانی محبوب و رهبر شیعیان نیجریه منتشر شده است.

بنا بر این اخبار، وی بسختی تکلم می کند و بخش هایی از بدن او نیز از کار افتاده است. یکی از پزشکان که به شیخ زکزاکی دسترسی یافته است احتمال می دهد که او در زندان دچار سکته مغزی شده باشد.

همچنین اعضای جنبش اسلامی نیجریه که شیخ زکزاکی رهبر آن است، با صدور بیانیه ای اعلام نموده که یک دست و یک چشم شیخ ابراهیم زکزاکی از کار افتاده و با توجه به عدم مراقبت پزشکی از او، یک چشم دیگر شیخ زکزاکی هم ضعیف شده است.

لازم به ذکر است که رهبر شیعیان نیجریه و همسر وی بیش از دو سال است که به شکلی وحشیانه و پس از حمله ارتش نیجریه به خانه آنان و کشتار جمعی از مسلمانان شیعه، به صورت غیرقانونی بازداشت و تحت حصر قرار داشته اند.

این در حالی است که دادگاه عالی نیجریه حکم آزادی شیخ زکزاکی را صادر نموده است ولیکن دولت نیجریه همچنان از آزادی ایشان سر باز می زند.

لذا با توجه به وضعیت اضطراری این روحانی سرشناس و ضرورت معالجه فوری ایشان، از آن سازمان محترم تقاضا داریم اقدامی فوری در جهت تماس با دولت نیجریه و فراهم آوردن شرایط آزادی و تحت درمان قرار گرفتن شیخ زکزاکی اتخاذ نماید.

بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان با توجه به رسالت انسانی خود آمادگی دارد در صورت فراهم شدن شرایط در اسرع وقت هیئتی را برای معالجه شیخ زکزاکی به نیجریه اعزام نماید.

بدیهی است هرگونه خطری که متوجه سلامتی این روحانی برجسته مسلمان گردد مسئولیت آن در وهله اول متوجه دولت نیجریه خواهد بود.

پاسخ عاجل شما و اعلام نتیجه اقدامات موجب نهایت تشکر خواهد بود.

دکتر محمدحسین نیکنام

دبیرکل بنیاد خیریه بین المللی پزشکان مسلمان و محب اهل بیت علیهم السلام»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم

 میثم عزیزی رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.

عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.

رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • درآمد یک و نیم میلیون یورویی از سکه‌هایی که بازدیدکنندگان به داخل یک فواره می‌ اندازند
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت