Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنیای خودروهای آینده، دنیای خودروهای الکتریکی است. در این گزارش ضمن بررسی اجمالی شرایط بازار این خودروها در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، تعدادی از خودروهای فوق سریع الکتریکی به نمایش درآمده است.

به گزارش مشرق، حاد شدن شرایط زیست‌محیطی، اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا، رشد سهم استفاده از انرژیهای پاک و بسیاری دیگر از الزامات زندگی مدرن شهری موجب شده تقاضا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار این خودروها در سال ۲۰۱۷ فروش حدود ۳ میلیون دستگاه را تجربه کرد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۵ میلیون دستگاه برسد.

در همین راستا جز کمپانیهای پیشتازی مانند «تسلا»، در سال آینده کمپانیهای نامی مانند «جگوار»، «آئودی» و «پورشه» و همچنین کمپانی چینی «نیو» که تاکنون خودروی الکتریکی تولید نکرده‌اند، نمونه‌هایی را روانه بازار خواهند کرد. اخبار واصله حاکی است کمپانیهای چینی در صدد هستند با شکستن قیمت این نوع خودروها، سهم قابل توجهی از بازار را از کمپانیهای غربی بگیرند. همچنین خودروسازهایی مانند «اپل»، «ولوو» و «مازراتی» نیز اعلام کرده‌اند خودروهای الکتریکی خود را در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند کرد.

بر همین اساس، برخی خودروسازهای داخلی نیز طراحی و عرضه این خودروها را در دستور کار قرار داده‌اند. شهرام آزادی، معاون فناوری‌های پیشرفته خودرویی سایپا در نشست تخصصی «آینده صنعت خودرو، خودروهای برقی» ضمن اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: با توجه به تولید آلاینده‌ها بوسیله خودروهای سوخت فسیلی و مشکلات ناشی از آن خودروسازی سایپا بزعم خود در نظر دارد تا سال ۲۰۱۹ دو مدل خودروی برقی روی دو پلتفرم X۲۰۰ و SP۱۰۰ را به بازار عرضه کند. اخیراً یک مدل ساینای اتوماتیک توسط این خودروساز رونمایی شده است.

هم‌اکنون مسئله اساسی در این خودروهای هزینه نسبتاً بالای تمام شده بواسطه بکارگیری فناوریهای نوین، و همچنین فقدان زیرساختهای شارژ خودرو در جاده‌هاست. در ادامه ۹ خودروی سریع الکتریکی دنیا معرفی شده‌ است. آنچنان که می‌بینیم برخلاف تصور اولیه، خودروهای الکتریکی به هیچ وجه کُند یا کم‌قابلیت نیستند.

تسلا رودستر؛ در ۱.۹ ثانیه از صفر به ۹۶ می‌رسد

۱. تسلا رودستر Tesla Roadster

تسلا رودستر که حدود دو ماه قبل رونمایی شد را می‌توان پدیده خودروهای الکتریکی نامید. این خودرو قادر است تنها در ۱.۹ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت، و در ۴.۲ ثانیه به ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت برسد؛ ضمن اینکه حداکثر سرعت این خودروی قدرتمند الکتریکی بیش از ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت است.

تسلا رودستر همچنین قادر است با یک بار شارژ حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید. این خودرو احتمالاً سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید.

فارادی فیوچر اف‌اف ۹۱؛ در ۲.۳۹ ثانیه از صفر به ۹۶ می‌رسد

۲. فارادی فیوچر اف‌اف ۹۱ (Faraday Future FF ۹۱)

فارادی فیوچر اف‌اف ۹۱، با ثبت ۲.۳۹ ثانیه برای صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت، دومین خودروی سریع الکتریکی دنیاست. این خودرو با بهره‌گیری از یک باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی، ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر پیمایش خودرو به ۴۸۰ کیلومتر می‌رسد. نمونه این خودرو در جولای (تیر و مرداد) گذشته رونمایی شد. با این حال به دلیل هزینه‌ها و مشکلات دیگر ساخت، تولید انبوه آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این تسلا، در ۲.۴ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

۳. تسلا اس‌پی‌۱۰۰ دی (Tesla Model S P۱۰۰D)

این مدل آمریکایی می‌تواند فاصله ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۴ ثانیه پر کند. این خودرو ــ از آنجا که در کلاس ‌S طراحی شده ــ جادارتر از خودروهای معمولی است.

کرواتها با ریماک به این عرصه وارد شده‌اند؛ صفر تا صد: ۲.۵ ثانیه

۴. ریماک کانسپت یک (Rimac Concept One)

این خودروی کروات با توان تولید قدرت ۱۲۲۴ اسب بخار، تنها در ۲.۵ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای خرید این خودرو باید مبلغی در حدود ۹۰۰ هزار پوند (حدود ۵.۴ میلیارد تومان) بپردازید.

نیو ای‌پی‌۹، خودروی لوکسی که در گالری ساعتچی لندن به فروش رسید

۵. نیو ای‌پی‌۹ (Nio EP۹)

از این خودروی ۱۳۴۱ اسب بخاری تنها ۱۶ عدد ساخته شد. نیو قادر است صفر تا صد را در ۲.۵ ثانیه طی کند. نکته جالب اینکه این خودروی یک میلیون پوندی در گالری «ساعتچی» لندن عرضه شد.

وندا؛ ورای ارکیده

۶. وندا دندروبیوم (Vanda Dendrobium)

این خودرو با صفر تا ۹۶ حدود ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت، دیگر خودروی الکتریکی این سری است. هیچ تاریخ تولیدی برای آن تعیین نشده ولی احتمالاً قیمتی بالاتر از یک میلیون پوند خواهد داشت. این ماشین به شکل ارکیده طراحی شده و آن را «ورای ارکیده» نامیده‌اند.

X P۱۰۰D سریعترین SUV در جهان

۷. تسلا ایکس‌پی‌۱۰۰‌دی (Tesla Model X P۱۰۰D)

این خودرو سریعترین SUV جهان بوده و رکورد ۲.۹ ثانیه را رد کرده است.

استون مارتین، خودروی الکتریکی لوکس ارزان قیمت

۸. استون مارتین رپید ای (Aston Martin RapidE)

این مدل استون مارتین جایگزین خوبی برای تسلای کلاس S است. این خودروی ۲۰۰ هزار پوندی، در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

جنویشن

۹. جنویشن جی‌ایکس‌ای (Genovation GXE)

این خودروی ۵۷۰ هزار پوندی، سرعتی بالغ بر ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت و شتاب حدود ۳ ثانیه دارد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۱۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز

مرسدس بنز جی کلاس برقی با ۴ موتور در نمایشگاه پکن رونمایی معرفی شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرسدس بنز پس از معرفی مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 از نسخه تمام برقی جی کلاس رونمایی هم در نمایشگاه خودروی پکن کرد.

نسل جدید جی کلاس با پیشرانه الکتریکی بر خلاف تصور قبلی EQG نام ندارد و با نام «مرسدس بنز G580 با فناوری EQ» معرفی شده است.

بریتا سیگر، مدیر بازاریابی مرسدس-بنز می‌گوید مشتریان این تمایز را دوست ندارند و می‌خواهند ماشین‌شان در طبقه‌بندی کلاسیک بنز نامگذاری شود. به همین دلیل کارخانه تصمیم گرفته زیرمجموعه EQ را کنار بگذارد.
خانم سیگر گفت تنها مدل‌های EQE و EQS که معادل بنزینی ندارند نام EQ را حفظ خواهند کرد و از این به بعد مدل‌های الکتریکی در قالب کلاس‌های موجود بنز طبقه‌بندی خواهند شد.

هر چرخ یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع 580 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 4.7 ثانیه و حداکثر سرعتش به 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است. حداکثر مسافتی که کلاس G الکتریکی با هر بار شارژ حرکت می‌کند 473 کیلومتر اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد